חיפוש

מתי כדאי להשקיע בפסי האטה

אחד הגורמים העיקריים, למוות בישראל, הינו תאונות דרכים.

תאונות בין רכבים, וכלי רכב שונים, הם סוגים נפוצים מאוד, אך המצב הנפוץ ביותר, הינו תאונות דרכים בין רכב, להולך רגל.

בשנה האחרונה, חלה עלייה משמעותית, במקרי המוות של הולכי רגל, אשר נפגעו מכלי רכב.

לכן, החליטה הרשות לבטיחות בדרכים, יחד עם ממשלת ישראל, להשקיע משאבים, וסכומי כסף גדולים, ולהניח פסי האטה, ברחבי הארץ.

רוצים לדעת, מה הם פסי האטה, איך הם עוזרים, ומה היתרונות שלהם? המשיכו לקרוא.

 

מה זה בכלל פסי האטה

פסי האטה, הם בעצם אזורים מוגבהים, המונחים בכבישים, ובדרכים בהם עוברים כלי רכב. פסי ההאטה, מפוזרים לרוחב דרכים שונות, ומהווים אמצעי זהירות מוחשי, אשר מסייע בהורדת מהירויות הנסיעה בדרך. פסי ההאטה, בנויים כמו כל הכבישים, מחומרים כמו אספלט, בטון, גומי או אבני ריצוף. הדבר אשר מבדיל, בין פסי ההאטה לבין הדרך עצמה, הינה העובדה, שבפסי ההאטה, ישנה כמות גדולה של חומר. כמות החומר, מרוכזת באזור אחד, אשר יוצר הגבהה באמצע הדרך. היתרון העיקרי, בפסי האטה, הוא היכולת של הממשלה, "לאכוף" בצורה עצמאית, את המהירות בה נוסעים, כלי הרכב השונים.

 

האם זה עובד באמת

מבדיקות ומחקרים, שנערכו בישראל בשנים האחרונות, נראה, כי פסי האטה הביאו להפחתה משמעותית במהירות הנסיעה, וכן גם הביאו להגברת בטיחות הנסיעה. ניתן לומר בצורה חד משמעית, כי פסי האטה, מהווים אמצעי אכיפה וביטחון יעיל, אשר משיג את מטרתו העיקרית. מטרתו, הינה מיתון מהירות הנסיעה, של כלי רכב מכל הסוגים, והעלאת מודעות הנהגים בכביש. מוקדי היישום העיקריים, של פסי האטה בישראל, הם ברחובות בהם ידוע מראש, כי נמצאים שם הרבה אנשים. בעיקר, ניתן למצוא פסי האטה ברחובות מגורים, וכן, בסמוך למוסדות ציבוריים, בהם ניתן למצוא אוכלוסיות פגיעות, בתחום הבטיחות. לדוגמא, בתי אבות, בתי ספר, מרכזי פעילות לקשישים, ועוד.

 

לא רק בטיחות

מחקרים הוכיחו, כי פסי האטה, תורמים גם לצמצום זיהום אוויר. ניתן לשים לב לכך, באזורים בהם קיימים יותר פסי האטה, לדוגמא, בסביבת בתי ספר. יתרה מכך, כיום, קיימים פסי האטה רבים, אשר יוצרו מגומי שנלקח בצמיגים ממוחזרים. מפעלים רבים, אחראיים על מחזור, של עשרות אלפי צמיגים בשנה. מהם, מייצרים פסי האטה, אבני בלימה, וכן גם חומרים אחרים רבים, אשר מיועדים לשמירה על חיי האנשים בכביש.

 

הכביש הוא לא משחק ילדים

בין אם אתם, רוכבי אופניים, הולכי רגל, או נהגים של כלי רכב שונים, שימו לב לחייכם בעת שהותכם על הכבישים, ופעלו לפי החוקים. חיי אנשים רבים, נלקחים בכבישים, וחשוב להעלות את המודעות, ולשים קץ לתופעה זו! אמנם, פסי ההאטה, תורמים לשיפור במצב, אך הדרך אל המטרה עוד ארוכה, ואסור להפסיק לפעול למענה.

 

אולי יעניין אותך גם

קרטון
כיצד עובדת תעשיית האריזות?

אריזות מיועדות לשמור על המוצר שלכם בשלמותו ובטריותו עד להגעתו לצרכן, ומעבר לתפקיד הפרקטי שלהן עליהן להיות נאות, חסכוניות, ייחודיות ומזוהות איתכם, היצרנים, באמצעות הלוגו

קראו עוד »