חיפוש

מי נחשב מסורב גט?

סרבנות גט נחשבת למעשה חמור ביותר בעיני רבים. בתי המשפט עשויים להוציא כנגד סרבני הגט מגבלות חמורות כמו איסור יציאה מהארץ, עיקול חשבונות הבנק וכו'. אם עד היום שמעתם בעיקר על מסורבות גט, ייתכן שתופתעו לשמוע כי קיימים בארץ גם מקרים של מסורבי גט. כדי לענות על השאלה מי נחשב למסורב גט, יש להעמיק מעט בתחום. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל מידע הדרוש בנושא, כך שאנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר לעומק.

 

הדת היהודית וגירושין

רגע לפני שנענה על השאלה שלשמה התכנסנו כאן היום: "מי נחשב למסורב גט?", ראוי להסביר אודות הדת היהודית והגירושין. לפי הדת היהודית, בני זוג שהתחתנו דרך הרבנות והחליטו לאחר זמן מה ביחד, כי הם מעוניינים להתגרש, יכולים להתגרש אך ורק דרך הרבנות.

ראוי לציין כי הגירושין יכולים להתקיים במצב שבו יש אישור של שני בני הזוג לבצע את ההליך. אך לעיתים ישנם מצבים שבהם רק אחד מבני הזוג מעוניין להתגרש ולתת גט לצד השני, בזמן שהצד השני בוחר שלא לתת גט.

 

מיהו מסורב גט?

מסורב גט הוא גבר שמעוניין בגירושים אך אשתו אינה מוכנה לתת לו גט. סרבני גט נאלצים להמתין ל"חסדיה" של האישה שתיתן להם את הגט המיוחל, כדי שהם יוכלו להתגרש כחוק ולהמשיך בשגרת חייהם. ראוי לציין כי מסורב גט יכול לפנות אל בית הדין הרבני כדי שזה ינקוט בסנקציות.

המטרה בסנקציות אלה היא לגרום בסופו של דבר לסרבן הגט לקבל את הגט המיוחל ולסיים את הנישואין בין בני הזוג. אם אתם מעוניינים לקרוא פרטים נוספים בנושא, היכנסו לפרטים על מסורב גט.

 

מה כדאי לעשות במצב שבו גבר נחשב למסורב גט?

אם נקלעת למצב שבו אתה נחשב למסורב גט, סביר להניח שאתה מרגיש אבוד וחסר אונים. במצב שכזה, אתה עשוי לפעול שלא מתוך שיקול דעת וחשוב מאוד שלא תפעל לבדך במצב שכזה אל מול בית הדין הרבני. לכן, עלייך לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע והכוונה אצל עורך דין שמתמחה בדיני משפחה.

 

איך תוכל לדעת שהגעת לעורך דין מומלץ שמתמחה בסרבנות גט?

כדי שתוכל להיות בטוח שהגעת אל עורך דין מומלץ שמתמחה בסרבנות גט, עלייך לבצע את הפעולות הבאות:

  • לבדוק את תחום ההתמחות של עורך הדין – ישנם עורכי דין שמתמחים בכמה תחומים. עלייך לבדוק קודם כל שמדובר בעורך דין שמתמחה אך ורק בדיני משפחה.
  • לבדוק את המוניטין של עורך הדין – חשוב מאוד שתבדוק שלעורך הדין יש ניסיון בתביעות של סרבני גט. ככל שעורך הדין טיפל ביותר תיקים בנושא, הוא צפוי להיות בעל ידע רב.
  • לקבוע פגישת ייעוץ ולהתרשם – פגישת ייעוץ תאפשר לך לראות את עורך הדין ולהתרשם מהידע שלו בתחום ומהרצון שלו לסייע לך.

 

גבר מפנה גבו לאישה

 

 

אולי יעניין אותך גם