חיפוש

מיתוג עסקי – איך מחדשים מיתוג לעסק?

מיתוג הוא סימן ההיכר המיידי והאינטואיטיבי ביותר שמקושר לעסק, וצריך לייצג אותו בצורה הכי מדויקת ועדכנית.

אם העסק משתנה ומתפתח, כדאי לוודא שהמיתוג והאסטרטגיות השיווקיות שלו מתעדכנות יחד איתו.

עם זאת, יש לעשות שינויים במיתוג באופן מחושב, ותוך שקלול של מספר היבטים מכריעים.

 

תזמון והצדקה

מיתוג מחדש הוא צעד יחסית משמעותי, שצריך להיעשות בתבונה. אחת הסיבות לחידוש המיתוג היא לאחר שינוי ארגוני משמעותי, או תפנית מקצועית. כלומר – השינוי הויזואלי שיווקי מלווה שינוי מהותי, ומביע אותו. סיבה נוספת למיתוג מחדש היא לשם פנייה לקהלי יעד חדשים שרלוונטיים לעסק. בכל אופן, כל עסק ותיק צריך לשאול את עצמו מפעם לפעם האם המיתוג שלו רלוונטי לרוח התקופה, ולא נעשה מיושן.

 

מחקר שוק

בגלל שמיתוג הוא סימן היכר כה משמעותי לעסק – יש לשמור על עקביות ולשקול בכובד ראש כל שינוי. על מנת שהשינוי ישרת את המטרות המדויקות לקידום העסק, מומלץ לערוך סקר שוק ולהבין בדיוק מי הם הלקוחות הפוטנציאליים אליהם העסק פונה, ומה מעניין ומושך אותם במיוחד. חברות מקצועיות שעוסקות במיתוג, כמו shtik media, מתמחות במיוחד בסוג כזה של עבודה ומסוגלות לקלוע לטעם העיצובי ולסגנון השיווק של מגוון קהלי יעד.

 

לשמור על משהו מהמקור

מכיוון שבסופו של דבר העסק המתעדכן נשאר אותו עסק, והלקוחות הקיימים שלו צריכים להכיר ולזהות אותו – כדאי לשמר במיתוג החדש איזשהו זכר או רמז מהמיתוג הקודם. מיתוג הוא בדרך כלל לא רק אינפורמטיבי, אלא גם מקושר לסנטימנטים, וקשור להיכרות וחיבה. לקחת בבת אחת את סימן ההיכר שרבים מכירים ואוהבים ולהחליף אותו באחר, יכול לגרום למפלה ולניכור, ורצוי להשאיר ללקוחות הותיקים משהו קטן שמוכר להם.

 

לעורר סקרנות

בשנים האחרונות נפוצה אסטרטגית חידוש שמשלבת מסתורין, וגורמת לסקרנות אצל מי שרואה את הפרסום. למשל – שלטי חוצות עם כיתוב מינימלי שמפנה את המסתכל לחפש דף חדש בפייסבוק, וכיו"ב. סקרנות היא אחד הכוחות המניעים החזקים ביותר בעולם הפרסום, וגורמת למסרים להיחרט בזכרונם של אנשים. באופן כללי – פרסום טוב הוא כזה שמעורר רגש או מחשבה, וגורם לצופים לצאת משגרת יומם האוטומטית ולחשוב על משהו שהם מחשיבים כמיוחד.

 

קשר ברור לעסק

יחד עם הנאמר בסעיף הקודם לגבי סקרנות ומסתורין, חשוב מאוד שבסופו של דבר הלקוחות ידעו באופן שלא משתמע לשתי פנים שהמיתוג שייך לעסק המסוים אליו הוא שייך. גם אם בוחרים בטקטיקה ייחודית של עמימות בהתחלה, היא צריכה להיחתם בקישור ברור בין המיתוג ובין העסק, כך שאנשים לא יתבלבלו וידעו את השירות של מי הם מחפשים ומקבלים.

 

לסיכום

עדכון מחושב של מיתוג העסק הוא רצוי ומומלץ, אך צריך להיות מוצדק ולהיעשות תוך חשיבה על נקודות חשובות שקשורות בשיווק. חברות מקצועיות שמתמחות במיתוג מנוסות בחידושי מיתוג, על כל ההיבטים שקשורים בהם.

 

שעון ומטבעות

אולי יעניין אותך גם