חיפוש

3 סוגי מחלות שתוכלו לקבל עליהן קצבת ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי אמון על סיוע לאנשים אשר נמצאים במצוקה כלכלית ורפואית.

ישנן מחלות אשר מזכות את החולים בהן בקצבת ביטוח לאומי קבועה

 

כאשר אדם חולה במחלה אשר פוגעת בתפקוד שלו ובניהול התקין של חייו, זכותו לפנות אל המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל קצבה, סיוע כלכלי חודשי קבוע למשך זמן מסוים. על מנת לקבל את הקצבה יש לתבוע את הביטוח הלאומי, באם אדם חולה במחלה הנמצאת בתוך ספר הליקויים ביטוח לאומי מגיעה לו קצבת ביטוח לאומי וכל שעליו לעשות הוא להוכיח זאת בוועדה הרפואית על ידי מסמכים ותיעוד רפואי.

 

מחלות מקצוע

סוג המחלות הראשון אשר מזכה אדם בקצבת ביטוח לאומי הן מחלות מקצוע. מדובר במאגר של מחלות מסוימות אשר ניתן לקשר אותן למקצוע מסוים, המקצוע בו עובד האדם אשר תובע לקבלת קצבה. לדוגמא, הרעלות מסוימות אשר נגרמות כתוצאה מחשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים, לדוגמא כספית ועופרת. נוסף על הרעלות, ישנן עבודות אשר מאמצות מאוד שריר או חלק מסוים בגוף אשר יכול לגרום לדלקות או מחלות עור, גידים וכו'.

 

צרכים מיוחדים

ישנן מחלות ותסמונות הגורמות לאנשים להיות בעלי צרכים מיוחדים. כל מאפיין כזה השייך לאדם מזכה אותו בקצבה מביטוח לאומי. בין סוגי מחלות ותסמונות אלו ניתן למצוא מחלות הגורמות לעיוורון וחירשות. בנוסף גם תסמונות כגון אוטיזם, שיתוק מוחין וכל דבר אשר פוגע בתפקוד העצמאי של אדם. כאשר אדם אשר משויכים לו צרכים מיוחדים מתחת לגיל 18, הקצבה ניתנת להוריו, על מנת לסייע להם כלכלית להתמודד עם המצב.

 

ליקויים נפשיים

סוג המחלות השלישי, אשר לא בהכרח יקראו בשם מחלה, הן מחלות נפשיות או בעצם ליקויים נפשיים. למרות שלא מדובר במשהו פיזי אשר רופא יכול לתת חוות דעת מקצועית, באם ישנה חוות דעת מפסיכיאטר אשר מאשר כי האדם או הילד בעלי ליקוי נפשי אשר מפריע להם לתפקד באופן תקין, הם זכאים לקצבה מביטוח לאומי.

 

מחלות נוספות

נוסף על שלושת הסוגים שתוארו עד עתה, כמובן שישנן עוד המון מחלות ותסמונות אשר מזכות בקצבת ביטוח לאומי. ביניהן ניתן למצוא את מחלת הסרטן, שיתוק ילדים ותלות קיצונית במכונות הנשמה או בסייעת. באם אתם סבורים כי מגיע לכם או לילדכם קצבה מביטוח לאומי בשל מחלה, כדאי לבדוק זאת באתר של המוסד לביטוח לאומי, שם מפורטים כל המחלות הרלוונטיות לקבלת קצבה.

קצבה מביטוח לאומי ניתנת לאנשים אשר זקוקים לסיוע כלכלי על מנת להמשיך ולהצליח לנהל שגרת חיים תקינה. ישנן מחלות אשר מוגדרות במוסד לביטוח לאומי כמחלות אשר אוטומטית מזכות בקצבה. באתר של הביטוח הלאומי מפורטות כל המחלות, אך ביניהן ניתן למצוא מחלות מקצוע (אשר נוצרות כתוצאה מהמקצוע בו אדם עובד), מחלות נפשיות ומחלות אשר מביאות אדם להיות בעל צרכים מיוחדים מבחינה קוגניטיבית, לדוגמא אוטיזם.

 

קופת חיסכון

אולי יעניין אותך גם