חיפוש

מה ההבדל בין קידוח רגיל לבין קידוח ספירלה

מרגישים מעט מבולבלים בכל הנוגע לתחום הקידוחים אבל חייבים להתמצא בעניין? כן, גם אנחנו היינו עוד לא מזמן במקום הזה ואמרנו – מספיק. מאז, עברו הרבה מים בנהר, צברנו הרבה ידע בתחום ובאנו לשתף אותכם בו.

מה זה קידוחי קרקע, למה אנחנו צריכים אותם, מה הסוגים השונים הקיימים? בקרוב, אלה כבר לא יהיו מילים מוזרות ותבינו את המשמעות מאחוריהן – מספיק שתקראו את המדריך המקוצר שלנו (מבטיחים שהוא קצר) ותהפכו למומחים בעניין.

 

 מה זה קידוחי קרקע?

כפי שהשם מרמז שלנו, מדובר בקידוחים בתוך הקרקע. עד כאן פשוט. אבל למה קידוחים זה משהו שנצטרך? רכשתם קרקע ועכשיו אתם חולמים לבנות עליה בית? רוצים לבנות עוד קומה וצריכים לוודא שהיסודות יעמדו במשקל נוסף? ואלה רק שתי דוגמאות למגוון המצבים, בהם נצטרך לפנות לתחום קידוחי הקרקע.

 

 למה צריך קידוחי קרקע?

כי בראש ובראשונה, עוד הרבה לפני שמגיעים לבנות משהו, יש צורך לבדוק את הקרקע ולגלות ממה הוא מורכבת. זה נעשה בשביל להבין, האם הקרקע המדוברת מתאימה לבנייה המיועדת. לשם כך נצטרך לקחת דגימות מהקרקע וזה נעשה באמצעות קידוח קרקע. בנוסף, כמובן שקידוחי קרקע נועדו לבניית יסודות המבנה העתידי וסיבות נוספות (אולי עוד נמצא נפט בחצר של מישהו).

 

 סוגי קידוחי קרקע

כאמור, ישנו מגוון סוגים של קידוחי קרקע ולכל קידוח יש את הכלים המיועדים במיוחד בשבילו. לא נעמיס עליכם במונחים ונציין רק מספר דוגמאות –  קידוחי ספירלה AUGER – קידוחים שנועדו לעשות בדיקת קרקע. מה שמיוחד בסוג זה של קידוח, זה שהוא נעשה במספר שלבים, מוגדרים וברורים, על מנת לבדוק את כל סוגי הקרקע האפשריים באזור המיועד.

בנוסף, יש את קידוחי גלעין, שהם בתורם, דווקא קידוחים רצופים ונועדו למיני סוגי קרקע, בעיקר לקרקע סלעית. דבר מעניין נוסף בקשר לאותו קידוח, זה שהרבה פעמים נשתמש בזמן הקידוחים במים, על מנת לא לחמם את הסלע יתר על המידה ולמנוע נזק רציני. מעצם שתי הדוגמאות, ניתן להבין כמה ניסיון וידע צריך, על מנת להתאים את סוג הקידוח לאזור המבוקש ויעדי הקידוח.

 

 ולבסוף, מה ההבדל בין קידוח ספירלה לבין קידוח רגיל?

ההבדל טמון לא רק בסוג הקרקע שנצטרך לקדוח, אלא גם בעומק שאליו נצטרך להגיע. קידוחי ספירלה מתמודדים בצורה המיטבית עם קידוחי עומק רציניים. הסיבה לכך היא שהספירלה עשויה להבים חדים, שיכולים להתמודד גם עם סוגי קרקע קשים מאוד. אבל גם פה זה לא נגמר.

במקרה ומדובר בקרקע מאוד בוצית או קרקע ספוגה במים, שעלולים לזרום פנימה ולחרב את הקידוח, קידוח ספירלה מאפשר להזרים פנימה בטון, שיאטום את אזור הקידוח מפני מים או בוץ. הבטחנו קצר? קצר זה היה. הבטחנו שתבינו? בטוחים שעכשיו הבנתם.

קידוחי ספירלה AUGER

 

אולי יעניין אותך גם