חיפוש

מהם הגורמים לצורך בביצוע טיפול שורש

טיפול שורש הוא אחד מהטיפולים המפורסמים ביותר בקרב טיפולי השיניים הכירורגיים. מדובר בטיפול נפוץ במיוחד שמטופלים רבים נאלצים לעבור בשלב זה או אחר בחייהם ופעמים רבות מטופל עובר טיפול שורש אף יותר מפעם אחת בחייו. מהו אותו טיפול שורש? מתי נאלץ לבצע טיפול שורש? כיצד מבוצע הטיפול והיכן כדאי לעבור אותו? כל זאת ועוד בהמשך המאמר.

 

מרפאה מומחית

נפתח דווקא משאלתנו האחרונה. טיפולי השורש אמנם כמעט שגרתיים, אך דורשים מומחיות של ממש. טיפול שגוי עלול לגרום ליותר נזק מתועלת ולכאבים רבים במשך שנים. מכיוון שכך, רצוי להשקיע ולעבור את הטיפול לא בקופת החולים אלא במרפאה פרטית המתמחה בטיפולי שורש.

אין בכך כדי לזלזל חלילה במומחיותם של רופאי הקופה, אלא שהם עובדים במשמרות ארוכות במיוחד ונתונים בעומס רב. הטיפול הפרטי, מנגד, יאפשר לרופא להעניק לכם את מלוא תשומת הלב הדרושה עבורכם. מידע נוסף בנושא, וכן מידע כללי באשר לטיפולי שורש, מרפאות מומלצות וכדומה תוכלו למצוא אצל רוט קאנלס.

 

הגורמים

ישנם מספר גורמים המצריכים ביצוע טיפול שורש. הראשון שבהם, הוא עששת עמוקה. עששת הוא שם כולל להליך של הצטברות חיידקים על השן באופן המזיק לשן. העששת עלולה לגרום לחורים בשן וכן לריקבון כולל של השן, והיא ניתנת לטיפול פשוט יחסית אצל רופא השיניים ואף אצל השיננית.

כאשר העששת אינה מטופלת כראוי, היא עלולה להמשיך להתפשט ולחדור אל תוך תעלות השן. הצטברות עששת בתעלות השן תגרום לנזק בשורש השן ואם היא תוזנח, היא עלולה לגרום לנזקים כבדים בכל חלל הפה ולהתפשט אף אל הגוף כולו. בעבר, בעיות שיניים אכן היוו גורם ממשי לתמותה בעולם כולו.

טיפול השורש, כפי שיפורט להלן, נועד למגר את העששת מתוך תעלות השן. הטיפול יותיר את התעלות נקיות וימנע את הנזקים שתוארו.

גורם נוסף המצריך את הטיפול, הוא זיהום בתעלות השן. הזיהום עלול להיווצר או עקב חדירת עששת, או עקב חבלה בשן החושפת את התעלות במידה המספקת להצטברות זיהום. זוהי, אם כן, סיבה נוספת הגורמת לנו להזדקק לטיפול שורש.

 

דרך הטיפול

טיפול שורש נעשה באופן הבא – ראשית, המטופל יעבור צילום סי טי או פנורמי ולאחריו צילום רנטגן. צילומים אלו יקנו לרופא המטפל תמונה רחבה על מצב השן ותעלות השן, באופן שיסייע לרופא לדעת במדויק כיצד לבצע את הטיפול עבור המטופל הספציפי.

לאחר מכן, הרופא ירדים את האזור הנגוע, יחפור בחניכי המטופל עד שיצליח לגשת אל תעלות השן ויתחיל בטיפול עצמו. הטיפול עצמו הוא ניקוי האזור הנגוע מכל החיידקים ואטימתו לאחר מכן. כשבועיים לאחר האטימה, המטופל יחזור אל הרופא שישים לו תר על השן הנגועה ובכך ייושלם הטיפול.

 

לסיכום

אם כן, הגורמים לטיפול שורש הם זיהום בתעלות השן או הצטברות עששת בנקודה זו. הטיפול נעשה על ידי ניקוי החלל ובהרדמה חלקית. בהצלחה!

שיניים קדמיות

 

אולי יעניין אותך גם