חיפוש

מהי התחדשות עירונית ואיך זה עובד?

בפינות שונות ברחבי הערים בארץ צצים עוד ועוד שלטים שמציגים פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. נדמה שיש מי שעדיין לא נחשפו לעניין והם אינם יודעים מה זה אומר בכלל ואיך ההליך עובד. כדי להביא את העניין למודעות, החלטנו לכתוב על כך מדריך מקיף שיאפשר לכל אחד לדעת מהי התחדשות עירונית ומה חשוב לדעת לגביה.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב תוך ליווי מטעם גורמים שבקיאים בתחום ההתחדשות העירונית. מדובר בעיקר באנשים שעברו הליך שכזה בבית שלהם, אנשים שנמצאים כעת בהליך שכזה וכמה עורכי דין שאנחנו מכירים באופן אישי שנרתמו לעניין. כולם בחרו לקחת חלק במדריך הזה די להביא למודעות את כל העניין שנוגע להתחדשות עירונית. שכן, אתם צפויים להבין ממש בקרוב שמדובר בהליך חשוב מאוד שצפוי לשנות את המראה והביטחון של ערים רבות ברחבי הארץ. כעת, לאחר שסיימנו עם ההקדמה, אפשר להתחיל בהסבר מעמיק אודות ההתחדשות העירונית והמידע החשוב לגביה.

 

מהי התחדשות עירונית?

יכול להיות ששמעתם לא פעם על המושגים הבאים: פינוי בינוי, תמ"א 38. אם כך, כדאי שתדעו שהם נחשבים לחלק מהליך של התחדשות עירונית. המטרה של הפרויקטים הללו היא בעצם להביא לשדרוג משמעותי של אזורים עירוניים שונים ברחבי הארץ שנראים מוזנחים או שהם ישנים מאוד. הבטחנו לכם שנספר לכם איך ההלך עובד.

אז זה תלוי בעצם באיזה הליך של התחדשות עירונית מדובר. אם מדובר בתמ"א 38, אז ההליך מאפשר לשנות את המבנה הקיים ולחזק אותו. במידה ומדובר בהליך של פינוי בינוי, מתבצעת הריסה של המבנה ולאחר מכן, נבנה מבנה חדש במקומו. את ההליך של התחדשות עירונית מבצעים כל מיני חברות יזמות נדל"ן שבקיאות בתחום.

 

הסיבה שבעקבותיה פרויקטים של פינוי בינוי תופסים תאוצה

יש המון פרויקטים של פינוי בינוי שצצים מידי חודש ברחבי הארץ. הסיבה לכך לטענת המומחים בתחום נובעת מהעובדה שכל הגורמים המעורבים בעניין מרוויחים. הנה 3 הגורמים שמרוויחים לא מעט מקיום של פרויקט שכזה:

  • דיירי הבניין
  • היזם הנבחר
  • המדינה

 

איך כל אחד מרוויח מהפרויקט?

דיירי הבניין מרוויחים בגלל שהם מקבלים דירה חדשה. במרבית המקרים מדובר בדירה גדולה יותר עם מפרט טכני עשיר. ראוי לציין שמדובר ברווח שהם לא צפויים לשלם עליו כלל. בנוסף, היזם הנבחר שיבצע את הפרויקט צפו להרוויח בסופו של דבר בתוספת של שטחי בנייה שאותם הוא יכול לשווק לציבור. והאחרונה החביבה שמרוויחה מכל העסק היא המדינה והרשויות המקומיות שנהנות ממגוון רחב של יתרונות במימון של היזם.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכל מתעניין לדעת מהי התחדשות עירונית, איך העניין הזה עובד ומה חשוב לדעת לגביו. אנו מאמינים שהחכמתם מקריאת המדריך הנוכחי ומקווים שתעבירו את המידע הלאה, לאלו שאינם בקיאים בנושא.

נדל'ן

 

אולי יעניין אותך גם

מבני תעשיה להשכרה
הכל על מבני תעשייה

חברה גדולה שביצעה לאחרונה רכישה שגויה של מבנה תעשייה, גרמה לרשת לגעוש ולעסוק בעניין זה באופן מעמיק. אנחנו מצאנו את עצמנו תוהים גם כן בעניין.

קראו עוד »