חיפוש

מהי הדרך הנכונה לתרגל מיינדפולנס

תרגול מיינדפולנס הוא דבר נפלא. תרגול מיינדפולנס הוא למעשה שם למעין שילוב בין מדיטציה לפסיכולוגיה חיובית. עקרונות המיינדפולנס מושתתים על תורות יוגיות מהמזרח הרחוק, והשימוש במדיטציה ככלי פסיכותרפי הוא מוכר וידוע. מיינדפולנס מוכר ברחבי העולם ככלי נהדר להתמודדות עם סטרס, שחיקה ועוד.

אולם, קושי מרכזי בתרגול מיינדפולנס הוא בקיום תרגול סדיר ונכון. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא על שלושה עקרונות בסיסיים לתרגול נכון של מיינדפולנס, איפה ניתן לבצע תרגול מיינדפולנס ואיך להתמיד בתרגול.

 

שלושת עקרונות הבסיס לתרגול מיינדפולנס

כל אחד וכל אחת מאיתנו יכולים לתרגל מיינדפולנס, ואפילו לתרגל אותו בהצלחה. אך כדי לבצע תרגול של מיינדפולנס בדרך הנכונה, כדאי לדבוק בשלושת העקרונות הללו:

 

שחרור מציפיות עצמיות גבוהות

המפתח הראשון והבסיסי ביותר לתרגול נכון של מיינדפולנס הוא שחרור ממתח שאנחנו מעמיסים על עצמנו. כשאנחנו באים לתרגל מיינדפולנס, אנחנו צריכים לקבל את עצמנו כמו שאנחנו. אם רק נלחץ על עצמנו להירגע – אין מצב שנצליח להירגע.

 

פתיחות וקבלה

המפתח השני, שהוא אמנם פחות בסיסי אך לא פחות חשוב לתרגול נכון הוא פתיחות לטכניקות השונות, וקבלה של עצמנו כמו שאנחנו בתוך החוויה. פתיחות לסוגי התרגילים השונים תאפשר לכם גם להיכנס לעומק החוויה, וגם להיחשף למגוון רחב יותר של תרגולים.

 

סבלנות

המפתח השלישי, שמחבר בין שני המפתחות הקודמים הוא לגלות סבלנות לקצב ההתפתחות שלנו. כמו שכשנולדנו לקח לנו זמן ללמוד ללכת – כך כעת לוקח לנו זמן להבין איך לתרגל מיינדפולנס כראוי. לכל אחד קצב התפתחות אחר, ועלינו להיות סבלניים לעצמנו.

 

איפה מתרגלים מיינדפולנס

בניגוד ליוגה או לסוגי מדיטציה אחרים, תרגול מיינדפולנס לא דורש שום אמצעים נלווים. ניתן לתרגל מיינדפולנס בכל מקום שאתם יכולים למצוא קצת שקט – ברכב, במשרד או בסטודיו ליוגה. אולם ככלל, אתם בוודאי יכולים להבין למה עדיף לתרגל מיינדפולנס דווקא במקום המיועד לכך כמו סטודיו. ניתן לתרגל מיינדפולנס לבד עם אפליקציה או בקבוצה עם מדריך או מדריכה מקצועיים.

 

תרגול מיינדפולנס – איך להתמיד בדרך הנכונה

יש לא מעט טכניקות המסייעות בהתמדה בתרגול של מיינדפולנס. כדי להתמיד בתרגול מיינדפולנס, אנחנו ממליצים לכם לערוך עם עצמכם את ההליך הבא. קודם כל, נסו לזהות מה הזמן נכון עבורכם ביום לתרגול. האם אתם מעדיפים לתרגל בבוקר, לפני שכולם קמים – או שאתם לא מצליחים להתעורר? אולי אתם מעדיפים לתרגל דווקא בצהריים, כדי לתת לעצמכם הפסקה?

לאחר מכן, קבעו לעצמכם יעד ברור. האם אתם רוצים לתרגל מיינדפולנס כדי להפחית את רמת הלחץ שלכם? זו דוגמא קלאסית ליעד. ובסופו של דבר – נסו לקבוע לעצמכם לפחות תרגול אחד בשבוע בקבוצה. המחויבות לקבוצה מסייעת למתגלים רבים להתמיד בתהליך.

 

סיכום

לסיכום, הדרך הנכונה לתרגל מיינדפולנס היא על ידי תרגול מתמיד, סבלנות, וקבלה עצמית. נסו לתרגל בקבוצה.

מודעות

אולי יעניין אותך גם