חיפוש

מדריך נעלי צעד ראשון – מדוע מומלץ לקנות נעליים סגורות?

בשעה טובה, התינוק שלכם התחיל לעשות את צעדיו הראשונים. עכשיו, נרצה לקנות עבור התינוק את הנעליים הראשונות בהן ימשיך לעשות את צעדיו הראשונים וילמד ללכת.

פעמים רבות הורים הולכים לאיבוד בין המגוון הענק של האפשרויות הקיימות עבור נעלי צעד ראשון לתינוקות, ולא שמים לב לדברים החשובים באמת בעת הרכישה.

במדריך למטה נסביר לכם בדיוק מדוע חשוב לקנות נעלי צעד ראשון סגורות עבור התינוק שלכם.

 

מה הן נעלי צעד ראשון?

למי מכם שלא מכירים את המושג, נעלי צעד ראשון הן למעשה הנעליים הראשונות בהן התינוק או התינוקת שלכם יעשו את צעדיהם הראשונים. סביר בהחלט שלתינוק שלכם כבר יש נעליים, אך במקרה הזה מדובר על נעליים ייעודיות להליכה, ובפרט ללימוד הליכה אצל תינוקות.

ממש כמו אצל נעליים של מבוגרים, ישנם המון סגנונות ועיצובים של נעלי הליכה לתינוקות – החל מסנדלים ועד לנעלי עקב (לא מומלץ בעליל!). עם מדריך נעלי צעד ראשון שלנו, נסביר לכם בדיוק למה כדאי להתמקד בנעליים סגורות ובטוחות.

 

מתי צריך לקנות נעלי צעד ראשון?

באופן כללי, מומלץ לאפשר לתינוק שלכם לעשות את הצעדים הראשונים שלו ברגליים יחפות כמה שרק אפשר, שכן זוהי הצורה הטבעית והבריאה ביותר בה התינוק לומד ללכת. עם זאת, כמובן שיש מקומות רבים בהם לא תרצו שהילד שלכם יתרוצץ יחף – וכאן נכנסות נעלי הצעד ראשון. למרות הפיתוי לרכוש את כל הציוד עבור התינוק כמה שיותר מוקדם, אנו ממליצים לרכוש את נעלי הצעד הראשון רק לאחר שהתינוק עשה כבר כמה צעדים, כיוון שכפות הרגליים של תינוקות גדלות מהר בחודשים הראשונים.

 

מדוע מומלץ לקנות נעליים סגורות?

לפני שנתחיל, תנסו לדמיין איך תינוק הולך. האם זוהי הליכה ישרה ועקבית? מן הסתם, התשובה היא לא. בצעדיהם הראשונים תינוקות נופלים לא מעט, וגם כשהם כן מצליחים ללכת, הם הרבה פעמים לא יודעים ממה צריך להיזהר ואיפה יהיה קשה להם לצעוד. כאן נכנסת הסיבה המרכזית מדוע כדאי לקנות נעליים סגורות עבור התינוק שלכם – בטיחות. נעלי צעד ראשון סגורות מגינות על הילד מפני קוצים, פציעות ושאר עצמים חדים שעלולים לפגוע לו בכפות הרגליים בזמן הליכה או בנפילות.

בנוסף, נעליים סגורות שומרות על אחיזה אופטימלית של כף הרגל, מה שמונע החלקה ושומר על יציבות הצעדים שלו. זכרו שתינוקות מתנדנדים לא מעט בזמן ההליכה, ונעל המאפשרת יותר מדי חופש תנועה ככל הנראה תגרום לתינוק שלכם ליפול יותר ממה שהוא צריך, מה שעלול לגרום לבכי ותסכול במקרה הטוב, ופציעה במקרה הרע.

 

מה עוד חשוב שיהיה בנעלי צעד ראשון?

מעבר לכך, חשוב לוודא שהנעליים אותן אתם רוכשים עבור התינוק שלכם הן גמישות מספיק בשביל לאפשר חופש תנועה לאצבעות ולכף הרגל, ושהחומר ממנו הן עשויות נושם ואנטי-בקטריאלי.

 

אישה בחודש מתקדם

אולי יעניין אותך גם