חיפוש

אילו דברים צריך כדי להתחיל ללמוד קורס סופר סתם

לאחרונה, אנחנו נתקלים ביותר ויותר מתעניינים שרוצים לקבל מידע אודות קורס מקצועי שמסמיך סופרי סתם.

אם גם אתם מעוניינים, כדאי שתדעו שיש כמה דברים שאתם צריכים שיהיו לכם כדי שתוכלו להתחיל בלימודים.

נפגשנו עם כמה סופרי סתם ושאלנו אותם, מהם הדברים הללו? כדי שלא תצטרכו לחפש זאת בעצמכם, ריכזנו עבורכם את כל הפרטים בנושא בשורות הבאות:

 

  1. ידע כללי בדינים וביהדות

קורס ספרות סתם נחשב לקורס מרתק ביותר. במהלך הקורס לומדים אודות הלכות שקשורות לסופר סתם. בין היתר מדובר בנושאים הבאים:

  • לימוד הלכות שנוגעות לכל נושא הסת"ם
  • בחירת קלף באופן הנכון
  • כתיבה של מזוזות, תפילין ועוד

 

היסטוריה של צורת האותיות שנכתבות על ידי סופרי סתם ועוד

כך שכדי להיות סופר סתם, אתם צריכים קודם כל שיהיה לכם ידע כללי כלשהו בנוגע לדינים וליהדות. יש כל מיני פרטים קטנים שאתם צריכים לדעת בנושא לפני שתיכנסו לעולם סופרי הסתם. וללא הידע הכללי הזה, אתם עשויים למצוא את עצמכם מתוסכלים. אפשר להמשיל זאת לאדם שהולך ללמוד לימודי חינוך. אותו אדם צריך להיות בעל ידע בסיסי בגילאי הילדים, המבוגרים או הנוער שהוא צפוי לחנך בהמשך. כך אותו אדם יכול לדעת פחות או יותר מה מדובר במהלך השיעורים בקורס. במידה ולאותו אדם אין מידע כלל בנושא, הוא עלול למצוא את עצמו מאבד עניין די במהירות.

 

  1. כלים ואביזרים

כפי שרואה חשבון צריך שיהיו לו מחשבונים, עטים, דפים וטבלאות מתאימות, כך גם כותב סתם צריך שיהיו לו את הכלים והאביזרים שלו. כל אדם שנרשם אל קורס סופר סתם צריך לדאוג שיהיו לו את הכלים והאביזרים הטובים ביותר שיאפשרו לו לכתוב באופן המקצועי והרהוט ביותר. ברוב המקומות שבהם נלמדים הקורסים, התלמידים מקבלים שולחנות מיוחדים (שנחשבים ליקרים מאוד) ועליהם ניתן לערוך ולהתנסות בכתיבה. ברוב המקרים, יש צורך לקנות באופן עצמאי אביזרים נוספים, למשל:

  • כסת דיו
  • דיו
  • נוצות
  • דף של מגילה ועוד

 

  1. תכונות ויכולות שמתאימות לסופר סתם

עניין נוסף שאתם צריכים לדעת זה – האם הקורס בכלל מתאים לכם? ברוב המקרים, קורסים מסוג זה מתאימים לגברים שבקיאים בהלכות וביהדות באופן כללי. ישנם מוסדות שאף אינם מסתפקים בהודאה שכזו, והם מבקשים הצגה של מסמך המלצה כלשהו שמגיע מרב מוכר. אם לא די בכך, סופר סתם צריך להיות אדם שיש לו את היכולות הבאות:

  • יכולת ריכוז גבוהה
  • יכולת סבלנות
  • יכולת לדיוק מריבית

אם אתם קוראים את הדרישות ומהנהנים בראש, כנראה שהקורס מתאים לכם. אם כך, אתם צריכים לדאוג לכל הדברים שעליכם להשיג לפני שתירשמו לקורס. אם אינכם בטוחים שהקרוס מתאים לכם, אתם תמיד יכולים לפנות אל מקום הלימוד ולבדוק זאת מולם.

 

כתיבת מזוזה

אולי יעניין אותך גם

ללמוד אמנות
למי מתאים ללמוד אמנות?

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, ובעיקר במדינת ישראל – שהיא מעצמת הייטק בינלאומית – קריירה בתחום היא המסלול הפופולארי. אבל מה אם הלב שלכם רוצה

קראו עוד »