חיפוש

כמה נקודות זה שלילת נהיגה

בין אם אתם מודעים לעובדה הזאת ובין אם לא, השיטה הישראלית לקבוע חומרה של ביצוע עבירות נהיגה שבוצעו על ידכם היא דרך שיטת הנקודות. כמובן שבביצוע עבירות מסויימות יתווספו לספירת הנקודות שלכם גם השלכות נוספות כמו קנסות במקרה הטוב ושלילה במקרה הרע, אבל בשביל לעשות סדר בעניינים בואו נבין את השיטה קצת יותר, בהתמקדות על השאלה כמה נקודות זה שלילת נהיגה?

 

מהי שיטת הנקודות?

שיטת הנקודות היא שיטה שנהוגה במדינת ישראל, ולפיה בעבור כל עבירת תנועה שתבצעו אתם עלולים לקבל נקודות. נקודות אלו עלולות להצטבר לכדי סכום שיגרור אחריו השלכות נוספות. שיטת הנקודות עוזרת לבצע בקרה על נהגים שנוהגים באופן קבוע בפראות וצוברים כמות גדולה של נקודות בזמן יחסית קצר.

משרד הרישוי מנהל מרשם עבירות, שבו נמצא כל המידע עבור כל הנהגים, ובהתאם לרישומי המידע האלו ניתן לקבוע מה הסנקציות שצריכות להיות מוטלות על הנהג מעבר לנקודות שניתנו לו, כשבהן קנס, פסילת רישיון, מאסר ועוד.

 

כמה נקודות מתקבלות עבור כל עבירה?

בגדול, שיטת הנקודות עובדת בצורה שלפיה ככל שעבירת התנועה חמורה יותר – כך מספר הנקודות שיתקבלו בגין ביצוע שלה יהיה גדול יותר. שלילת נהיגה נמצאת כמובן מבין העבירות החמורות יותר ולכן תגרור כמות גדולה יותר של נקודות, אולם עבור עבירות אחרות אלו מספר הנקודות שיתקבלו:

 

*נהיגה ללא חגורת בטיחות – 6 נקודות
*הסעת נוסע שאינו חגור בחגורת בטיחות – 2 נקודות
*נהיגה תוך חציית קו הפרדה רצוף – 6 נקודות
*נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף – 8 נקודות
*נהיגה שמתבצעת תוך השפעה של סמים או אלכוהול – 10 נקודות
*אי מתן זכות קדימה לפי תמרור תן זכות קדימה או תמרור עצור – 10 נקודות

אם יש לכם שאלות מורכבות יותר ניתן לפנות לייעוץ עורך דין תעבורה.

 

כמה נקודות זה שלילת נהיגה

שלילת נהיגה היא מצב שבו הנהג לא יוכל לנהוג במשך תקופה מסויימת, כשכל תקופת שלילת נהיגה שונה בהתאם למספר הנקודות ובהתאם לתנאים שיוצבו בפני הנהג. כך, לדוגמה, צבירה של 36 נקודות ומעלה תגרום לשלילת נהיגה של 3 חודשים. בסוף שלושת החודשים, יצטרך הנהג לעבור מבחן תיאוריה.

שלילת נהיגה במצב של צבירה של 36 נקודות בפעם השנייה במרווח של 6 שנים או צבירה של 72 נקודות תעמוד על תקופה של 9 חודשים. במהלך תשעת החודשים הללו יצטרך הנהג לעבור טסט, מבחן תאוריה וכן בדיקות רפואיות שיתבצעו על ידי המכון הרפואי של משרד הרישוי, זאת כדי לקבל את רישיונו בחזרה בתום התקופה.

 

שלילת נהיגה במצבים נוספים

גם במידה ונהג מסויים לא צבר את מספר הנקודותשמוביל באופן ישיר לשלילת נהיגה, רשאי בית המשפט במצבים מסויימים לגזור עליו שלילת נהיגה. בנוסף, בעבור שלילה של שלושה עד תשעה חודשים יכול הנהג לערער. המצבים המתוארים תקפים גם לנהגים חדשים וגם לנהגים ותיקים.

נהג

אולי יעניין אותך גם