חיפוש

כיצד לנהוג לאחר אירוע תאונת עבודה

על פי החוק כל אדם העובר תאונת עבודה או לוקה במחלת מקצוע זכאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל פיצוי על אובדן כושר השתכרות והחזר הוצאות רפואיות. המאמר יפרט כיצד לנהוג לאחר אירוע של תאונת עבודה.

 

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא כל פגיעה בעבודה, בדרך או בחזרה ממנה שפוגעת בתפקודו של האדם. למשל, חשיפה לרעלים וחומרים מסוכנים, החלקה או מעידה במקום העבודה, חשיפה לרעשים, פגיעה ממכשירים חשמליים, נפילה מגובה, מחלת מקצוע כמו פריצת דיסק או תאונת דרכים בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. כלומר, פגיעה בתפקוד בזמן העבודה ועקב העבודה.

 

כיצד נוהגים לאחר אירוע של תאונת עבודה?

מרגע התאונה או אבחון מחלת המקצוע יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי עד שנה מהמקרה. יש להודיע למעביד על התאונה והוא צריך למלא טופס ולדווח לביטוח הלאומי על המקרה. את התביעה מומלץ להגיש בעזרת עורך דין תאונות עבודה ובליווי מסמכים רפואיים ותיעוד המקרה. לפיכך, הטיפול הראשוני הוא קריטי מאחר ששם מתועדת השתלשלות המקרה והמלצות רפואיות להמשך.

התביעה לביטוח הלאומי גם תסייע בהמשך לצורך תביעה של הביטוח הפרטי או הפנסיוני בכל הקשור לאובדן כושר עבודה או לביטוח תאונות אישיות שאותה ניתן להגיש עד 3 שנים ולתביעה נגד המעסיק במקרים מסוימים, שחוק ההתיישנות עליה הוא 7 שנים. כלומר, הכרה של הביטוח הלאומי ומתן פיצוי יסייע לתובע למצות את זכויותיו בתביעות נוספות.

 

תעודת מחלה ל-3 חודשים

לאחר קבלת הטיפול הראשוני בעקבות תאונת העבודה, המוסד הרפואי צריך לתת לנפגע תעודה רפואית לנפגעי עבודה בה מתועדים המקרה וההמלצות הרפואיות. לאחר מכן יש לבקש מרופא המשפחה תעודת מחלה ל-3 חודשים ובמקביל לקבוע תור לרופא תעסוקתי בקהילה. הרופא התעסוקתי הוא זה שיכול להמליץ על אי כושר עבודה זמני או מלא ולהאריך את התקופה של תעודת המחלה.

ייתכן שהוא ימליץ על הורדה של היקף המשרה, פרישה ממקום העבודה וכיוצא בזה. ביחד עם זאת, חשוב גם לאסוף פרטים של עדים שנכחו באירוע של תאונת העבודה במידה ויהיה צורך להוכיח שאכן המקרה קשור לתאונת עבודה. לבסוף, הפניה לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה תסייע לתובע לא רק להגיש תביעה לביטוח הלאומי, אלא גם לקבל ליווי וייצוג לוועדה הרפואית על מנת לקבל קצבת נכות ולהתנהלות המשפטית מול חברות הביטוח הפרטיות או מול המעביד.

 

טופס תביעה מקוון

את התביעה לתשלום דמי פגיעה ודיווח על תאונת עבודה ממלאים באופן מקוון באתר של הביטוח הלאומי. בטופס יש לתאר את המקרה בצורה מפורטת עם תאריכים ושעות, לצרף את המסמכים הרפואיים ולקבל את הפיצוי על אובדן כושר העבודה. הפיצוי הוא 75% מהמשכורת הממוצעת של 3 החודשים האחרונים למשך 91 יום. לאחר מכן ניתן לתבוע קצבת נכות. הקליקו על הקישור לקבלת מידע בנושא תאונת עבודה.

אדם עם כאבי גב

אולי יעניין אותך גם