חיפוש

יעדים בגרמניה שלא הכרתם ב-2021 – המדריך המלא!

מאז ומתמיד אהבו ישראלים לטוס לאירופה ולגרמניה במיוחד.

אם נשים בצד את משקעי העבר עם גרמניה  או כמו שהיא מכונה על פי המקומיים: דויטשלנד (deutschland), היא יעד אידיאלי לטוס אליו.

היא ממוקמת במרכז אירופה וידועה כמוקד משיכה לחובבי המסיבות, הארכיטקטורה, השופינג והבירה.

בתוך גרמניה יש שש – עשרה מדינות שונות.

היעד האהוב על הישראלים הוא ברלין אבל יש עוד מקומות שיהיה חבל לפספס.

 

אז בואו נתחיל – 3 מחוזות בגרמניה שלא הכרתם:

באדן – וירטמברג (baden – Wurttemberg)

אולי המחוז היפה ביותר בגרמניה כולה. אזור כפרי שהזמן בו באמת עצר מלכת עם אגמים וארמונות. האטרקציה של האזור זה היער השחור שבשנים האחרונות הפך לפופולארי במיוחד ואידיאלי למשפחות עם ילדים. היער מציע שפע אטרקציות כשהמתוירת מכולן היא ״פארק אירופה״ שממוקמת ליד העיר פרייבורג (Freiburg) והוכרזה כאחד מפארקי השעשועים הגדולים באירופה. יש גם מלונות ביער השחור שנראה כאילו יצאו מסרט אגדות והמשפחה יכולה להתארח שם במשך שבועות בכיף גדול.

יעד חובה לכל מי שיודע להעריך את פלאי הטבע, ואין לו בעיה ללכת קצת ברגל, הם מפלי טריברג (tribergar wasserfalle) שהוכרזו רשמית כיעד הכי יפה בכל המדינה ויופיים פשוט עוצר נשימה.
לא לשכוח: לפנות יום ולנסוע  אל עבר העיר טיטיזה (titisee).

מעבר לזה שהעיר מיוחדת ויש בה אגם ענק שאפשר להשכיר בו אופנועי ים ולעשות מלא אטרקציות ספורט ימי יש מחוץ לעיר מקום אגדי שנקרא באד פרדייס (badeparadies). שהוא בעצם מתחם ענק שמחולק ל-4 אזורים: אזור לילדים עם מגלשות מים. אזור לצעירים עם מוזיקה , אווירה, בריכות ענקיות שיש בתוכם ברים ומתחמי שיזוף. אזור למבוגרים שכולל בעיקר ספא, חמאם, ג׳קוזי וסאונות. ובגרמניה כמו בגרמניה יש אזור אחד מוגבל שהוא אזור לנודיסטים בלבד. הוא מכיל שילוב של אזור הצעירים עם אזור המבוגרים רק ללא בגדי הים. המתחם מחומם ועובד לאורך כל השנה. תיסעו – לא תתחרטו!

קרלסרוהה (Karlsruhe) –  היעד היחיד באזור באדן – וירטמברג שאפשר לעשות בו שופינג שווה.
יש קניון אחד ובסביבתו שפע אזורים מסחריים שמוכרים מותגים מקומיים איכותיים וחנויות קולבו אהובות כמו פריימרק (primark), כי אין כמו שופינג טוב וזול.

 

ברמן (Bremen) –  מאגדות האחים גרים

ברמן היא עיר נמל ענקית בגרמניה, שכמו האחים גרים, כל מי שביקר בה התאהב. היא העיר  השלישית בגודלה אחרי ברלין והמבורג והיא עיר מדינה בפני עצמה. בכל שנה נערך בברמן פסטיבל מוזיקה מהמפורסמים באירופה. העיר מתמלאת בצבעים וצלילים, רחובות העיר מלאים בתיירים ומקומיים  שמגיעים כדי לספוג את הקסם. ידוע שהמסיבות בברמן יכולות להימשך גם כ- 60 שעות ברצף. ועל מנת לחוות את המסיבות תצטרכו לפעמים להמתין זמן רב בתור, להצטייד בדרכון ולבוא לבושים בשחור ממלא. העיר היא יעד מושלם לחובבי הטכנו בשילוב בירה שעולה פחות מבקבוק מים!

תוכלו למצוא גם יעדים ארכיטקטוניים – מכיכר השוק ועד מבנים גותיים מהמאה ה– 15. מומלץ מאוד לסעוד באחת ממסעדות הדגים הקרובות לנמל, הסחורה שם תמיד טרייה. הדג שיוגש לכם בצלחת בצהריים שחה בים בבוקר. אוכל מפנק ומשביע, במחיר נוח לכיס ומול נוף של אופק בצבע תכלת. שווה.

 

שלזוויג – הולשטיין הצפון המתוק

המחוז המרתק והקשה להגייה הזה ממוקם בצפון מערב בגרמניה והמחוז כולו מזכיר את ימיי הביניים, וגם קצת את בירת צפון אירלנד – בלפסט.  במרחק 3 שעות הפלגה בלבד מדנמרק ממוקמת עיר הבירה של מחוז שלזוויג – הולשטיין: קיל (kiel). העיר מוקפת ב- 17 קילומטרים של מים צלולים שבימים יפים מומלץ לטבול בהן. אפשר למצוא בה מועדונים מחתרתיים ומסעדות קונספט לצד אדריכלות מודרנית, מבנים ממאות קודמות והכל באווירה שמזכירה תקופות טובות יותר. יש בה הכל מהכל.

במחוז ממוקמת גם העיר המבורג (hamburg). מקום היוולדו של ההמבורגר. ההמבורגר המומלץ ביותר בעיר הוא ״דולפס- בורגר״ (dulfs burger). לאחר שתסיימו להתענג על ההמבורגר הכי טוב בעולם תוכלו לבקר בשמורת הטבע שבעיר ולהנות מצפייה במגוון חיות בר בסביבה הטבעית שלהן.

המקומות שציינו הם מתויירים מאוד ורבים בהם חובבים את הישראלים. יתרון נוסף ביעדים הוא שהאוכלוסייה המקומית ברובה דוברת אנגלית, אך גרמנים כמו הגרמנים תמיד יעדיפו לדבר גרמנית ככה שמומלץ ללמוד כמה מילים חשובות לפני הטיסה כמו:
תודה – (danke) – דנקה.
להתראות – (chuss) – צ׳וס.
כמה זה עולה? – (vas kosten das) – ואס קוסטן דאס?
אני רוצה – (ish voli) – איש וולי.

 

תם ולא נשלם

3 המחוזות האלו שלא הכרתם הם רק קמצוץ ממה שיש למדינה המדהימה הזו להציע. היא מושלמת לנופש בטן גב, מסעות שופינג, מוזאונים וארמונות, ודונר – (duner) (השווארמה המקומית), אין כמו דונר.

 

שקיעה

אולי יעניין אותך גם

עיר
איך בוחרים סיור ברומא?

מתכננים ביקור ברומא ורוצים להספיק כמה שיותר מבלי לבזבז זמן? מתקשים להפריד בין האטרקציות שחייבים לראות לאלה שבתכלס פחות מעניינות אתכם? סיור הוא התשובה. איך

קראו עוד »
כנסייה
5 אטרקציות שוות ברומא

רומא היא אחת הערים עם כמות האטרקציות והאתרים ההיסטוריים הכי גדולה שיש באירופה. לכן, בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם 5 אטרקציות שוות במיוחד שאסור לפספס אם

קראו עוד »