חיפוש

האם כדאי לקחת ייעוץ פרישה לפני פרישה מהעבודה

פרישה מהעבודה עם ההגעה לגיל הפרישה, ועל אחת כמה וכמה  אם בכוונת העובד לצאת לפנסיה מוקדמת, מחייבת הכנה מוקדמת הן של העובד עצמו למצב החדש והבלתי מוכר, והן של התשתית הפיננסית, שאמורה לתמוך בפנסיונר מרגע הפרישה ובעתיד. עד לפני כשני עשורים או קצת יותר, כאשר למרבית היוצאים לגמלאות היתה קרן פנסיה מצד אחד, ותנאי הפרישה היו דומים, שלא לומר זהים עבור כולם מצד שני, הייעוץ הפנסיוני היה תחום קטן יחסית וזניח. דווקא השינויים בכל האמור לקרנות הפנסיה למיניהן, כמו גם המגוון הרחב של האפשרויות העומד בפני העובד הן להשקעה והן להקטנת תשלומי המס על החיסכון דורשים, שלא לומר מחייבים קבלת ייעוץ פרישה והסתייעות בשירותיהם הטובים של יועצים המומחים בדבר. מה זה בדיוק ייעוץ פרישה? על מה כדאי לשים דגש מיוחד לפני שמחליטים לצאת לפנסיה?

 

ייעוץ פרישה – מה זה בעצם

כאמור לעיל, ההחלטה על יצירה לגמלאות היא ההחלטה החובה ביותר שעובד, בין אם שכיר ובין אם עצמאי, מגיע אליה עם הגיעו לגיל הפרישה או בסמוך לו. אף שרבים מציירים בדמיונם את תקופת הפנסיה כחגיגה של טיולים והליכה על שפת הים, מועדוני כושר וכיף שלא נגמר, המרחק בין אלה ובין המציאות הוא גדול מאד. אבל מעבר לזמן הפנוי שנוצר, יש חשיבות רבה גם למצבו הפיננסי של הפנסיונר, שמשתנה מאד. לאחר הפרישה ההכנסות עשויות לקטון באופן משמעותי, וגם האפשרות להגדיל אותן באמצעות שעות נוספות איננה קיימת, מטבע הדברים. יועץ פיננסי איכותי יודע לזהות את נקודות החוזק ונקודות החולשה במצבו הפיננסי של הפנסיונר ולנקוט בצעדים שיגבילו את ההשפעה השלילית הכרוכה בעניין זה. ייעוץ פרישה נכון נועד לתת לפנסיונר את הכלים להתמודד עם האתגר הפיננסי הלא פשוט, שהיציאה לגמלאות מזמנת עבורו.

 

איש מבוגר וסימן שאלה

 

החלטות נכונות ודגשים מיוחדים שיש לשים לב אליהם

אחד התחומים החשובים ביותר שבהם יכול לסייע היועץ המומחה לענייני פרישה, הוא קבלת ההחלטות הנכונות באשר לדרך הנכונה לממש את ההטבות הכרוכות ביציאה לפנסיה. האם לקחת את הפיצויים? האם להשתמש בפיצויים כחלק מקצבת הפנסיה העתידית" מה בקשר לחסכונות כספיים שהצטברו עם השנים, ונושאים ריביות נמוכות יחסית?  כיצד לבצע תכנון מס שייטיב עם הפורש? הסוגיות האלה הן החשובות ביותר, אבל לא היחידות שיש לתת עליהן את הדעת. ייעוץ פרישה איכותי ומקיף, לוקח בחשבון את הנתונים האישיים והפיננסיים של הגמלאי הפוטנציאלי על מנת להשיג עבורו את תנאי הפרישה האידיאליים. בנוסף, ייעוץ הפרישה כולל גם תכנון פיננסי שאמור למזער או אפילו למנוע את הפגיעה בהכנסות החודשיות נטו של הגמלאי. בנוסף, יועץ הפרישה מטפל גם בסודיות שונות אחרות, דוגמת הטיפול בסוגית המיסוי מצד אחד, והגשת דו"חות שנתיים לרשויות המס, במטרה לממש את כלל הזכויות הקיימות בתחום זה. יועץ פרישה הוא האורים והתומים של המלאי, לכל הפחות בשלבים הראשונים שלו בעולם החדש והלא מוכר של הפנסיה.

אולי יעניין אותך גם