חיפוש

5 טיפים ללבישת חליפה בצורה נכונה

המראה והלבוש הם אלו הקובעים את הרושם הראשוני בכל מפגש וסיטואציה, ולכן כשמדובר בחליפה, היא צריכה להלום את האדם הלובש אותה ולהתאים לאירוע.

רוצים ללבוש ולהתאים את החליפה ולא יודעים איך? קבלו 5 טיפים!

 

המידות הנכונות

כאשר מגיעים למדוד חליפה בחנות צריך לא רק להתאים אותה לרוחב והיקף הגוף אלא גם לאורך. את המכנס תמיד ניתן לקצר אם הוא ארוך מדי, אך לא להיפך. לגבי הז'קט ישנה חשיבות רבה לבדוק שהוא אכן מכסה את הישבן ועוד טיפה למטה על מנת שיהיה מותאם לגופכם. שימו לב שגם השרוולים שלו באורך הנכון. יש לכפתר אותו בזמן המדידה ובאמצעות אגרוף ברווח שבינו לחולצה בבטן לבדוק שהוא אכן במידה הנכונה. אם קשה לכם להכניס את האגרוף או קל מדי, סימן שהחליפה קטנה או גדולה מדי. ראו דוגמאות לחליפות מחויטות במידות הנכונות באתר של https://diplomatline.co.il.

 

לכפתר בתנועה ולשחרר בישיבה

כאשר מגיעים לפגישת עסקים או לאירועים אחרים צריך לא רק להרשים, אלא אף להרגיש בנוח. כשז'קט החליפה מכופתר זה נראה מאוד אלגנטי ומרשים בתנועה, אך כשעומדים או יושבים השוליים התחתונים עולים והחלק העליון מתנפח גם אם לא מכניסים ידיים לכיסי המכנס. לפיכך, בעת עמידה או ישיבה עדיף לשחרר את הכפתור התחתון של הז'קט פתוח.

 

אל תיתן לגרביים להציץ

כפי שנאמר המידה של החליפה צריכה להיות בול, לא רחבה וגדולה מדי ולא צרה וקטנה. כאשר גבר קונה חליפה שהמכנסיים גדולים למידותיו, הכיסים יוצאים ובישיבה מתנפח הבד בחלק של הרוכסן. גם האורך צריך להתאים בשלמות לגוף כדי שהגרביים לא יציצו. השוליים של המכנסיים אמורים לכסות חצי משרוכי הנעליים. חשוב גם לוודא שמאחור הם מגיעים עד להתחלה של סוליות הנעליים. כך הגרביים יציצו רק בעת ישיבה שזה מקובל, אך לא בעת תנועה.

 

לסדר את שרוולי החולצה

התאמת החולצה היא לא רק ענין של גזרה וצבע. חשוב לבחור חולצה שהשרוולים שלה מגיעים עד פרקי הידיים. כלומר, שהשרוולים יבלטו בסנטימטר מעבר לשרוולים של הז'קט. אם השרוולים ארוכים או קצרים מדי ותרו על החולצה. באותה מידה גם אזור הצוואר צריך להיות רפוי ולא חנוק במיוחד כשמוסיפים עניבה. הכניסו אצבע בין הצוואר לחולצה ואם היא נכנסת לא בצורה מאומצת מדי, סימן שגם תוכלו לנשום עם עניבה.

 

הוספת עניבה מתאימה

כאשר בוחרים בעניבה יש לענוד אותה עד קו החגורה. חשוב לגוון עם העניבות ולהתאים אותם לצבע החולצות. לחולצת פסים או משבצות יש להתאים עניבות חלקות בצבע אחיד. רק כאשר החולצה בצבע אחד ניתן לבחור עניבות עם דוגמאות ובגוון המתאים. אך שקונים חליפה בפעם הראשונה חשוב לבחור בעניבה בצבע אחיד ושמרני שיתאים גם לכל שאר החליפות שתרכשו בהמשך.

 

לבוש מעוצב

אולי יעניין אותך גם