חיפוש

4 טיפים להכנת אוכל בריא יותר

בשונה מהרגלי הבישול והתפריט היומי אליו אנו רגילים, אוכל בריא יכול לחולל שינוי הן בהרגשה הכללית והן במדדים הבריאותיים שלנו.

המאמר ייתן 4 טיפים שיסייעו לכם להכין אוכל בריא יותר.

 

1 – הכנת ירקות טריים

כולנו יודעים שירקות טריים וחתוכים הם מוצר חיוני לצורך שמירה על הבריאות. על מנת לשמור על הטריות שלהם יש לאחסנם במקפיא או במקרר על נייר סופג על מנת שהנוזלים יספגו וכך הירקות לא ירקבו. חשוב לדעת שסלט הכולל עגבניות ומלפפונים אינו מומלץ מכיוון שהאנזים המצוי במלפפון מזיק לוויטמין C שנמצא בעגבנייה או בכל ירק אחר המכיל את הוויטמין. ההמלצה היא לנשנש ירקות חתוכים ולא מקולפים כי בקליפה נמצאים כל הוויטמינים. כמו כן, רבים מאיתנו רגילים לבשל ירקות כתוספת לארוחה. הדרך הבריאה לעשות זאת היא באמצעות אידוי. זאת לאור העובדה שהאידוי שומר על הערכים התזונתיים של הירקות השופעים בוויטמינים.

 

2 – כיצד להכין דגים בריאים?

בדגים יש בעיקר אומגה 3 וברזל שאנחנו לא רוצים לאבד בזמן הבישול. במקרה הזה, בישול במים כן יהיה יעיל על מנת שלא לאבד את הערכים התזונתיים הללו. לעומת זאת, טיגון או חימום במיקרוגל של הדגים יזיק לאומגה 3. מטבחים מעוצבים מכל הסוגים מחזיקים מכשור חשמלי וכלי בישול באמצעותם ניתן להכין מתכונים שונים כמו חריימה, דגים מרוקאיים, גפילט'פיש שהבישול שלהם נעשה במים.

 

3 – בישול בגריל

עיצוב מטבחים לפי דרישת הלקוח יכול להכיל גם מטבח חוץ הכולל גריל לצלייה בנוסף לגריל המובנה בתנור המטבח בבית. המאכלים שאנו מכינים בגריל הם הטעימים ביותר לחך בין אם מדובר על צליית דגים או בשר ובין אם על פיצות ומאפים אחרים. הגריל הוא אמצעי לבישול בחום יבש ולכן מינרלים וויטמין B בעיקר כשצולים בשר, עלולים ללכת לאיבוד כי הנוזלים שאוגרים אותם יוצאים מהבשר. בנוסף, היכולת לאפות בגריל פחמימות הם סכנה לבריאות כאשר אופים ללא מידה. כמו כן, בשר שמן שמייצר הרבה עשן אינו טוב לבריאות. ההמלצה היא לצלות בשרים רזים או להוציא את שכבות השומן ולעשות שימוש בגריל באופן מדוד.

 

4 – הקפצה או טיגון

כאשר מקפיצים ירקות בווק עם מעט שמן זית ותיבול מתאים מקבלים ירקות מזינים ובריאים מבלי להשתמש במים. כך המזון שומר על הערכים התזונתיים שלו ומסייע לגופינו לספוג את כל הוויטמינים ונוגדני החמצון. ניתן להקפיץ את הירקות עם חזה עוף, רצועות בקר וכד'. לעומת זאת, טיגון אינו בריא. אומנם שניצלים, או דגים מטוגנים הם טעימים ופריכים, אך חומצות השומן ניזוקות בצורה כזו. לכן המומחים ממליצים להכין שניצלים באמצעות אפייה שם פחות יינזקו הערכים התזונתיים. במידה וכן בוחרים בטיגון מומלץ להשתמש בשמן קנולה ולא לטגן יותר מדי בטמפרטורה גבוהה שעלולה לסרטן ובוודאי שלא להשתמש בשמן שכבר טוגן בו מזון.

 

דג סלומון

אולי יעניין אותך גם