חיפוש

חוק איסור לשון הרע

בעידן שבו תרבות השיימינג ברשתות החברתיות צוברת תאוצה, רבים אינם מודעים לעבודה כי הם יכולים לתבוע בגין לשון הרע אשר הופנה כלפיהם. כיצד מגישים ומהו בדיוק החוק, הפרטים במאמר הבא.

חוק איסור לשון הרע – מתי ניתן לתבוע?

חוק איסור לשון הרע (1965) קובע כי אדם אשר פרסם לשון הרע במטרה לפגוע באדם, עלול למצוא את עצמו עם עונש מאסר של עד שנת מאסר אחת, כאשר ע"פ סעיף 8 ל חוק ניתן להגיש כתב אישום פלילי בגין מפרסם לשון הרע. בנוסף, סעיף 7 לחוק קובע כי ניתן לתבוע בהליך אזרחי וכן לקבע פיצוי בגובה של 50,000 ₪, גם אם לא הוכח נזק. חשוב לזכור כי החוק עושה אבחנה בין חופש הביטוי לזכות לשם טוב, ועל כן מדובר בחוק אשר נועד מצד אחד להגן על האדם אשר נפגע מצד שני להגן גם על זכותם של אנשים לומר את אשר על לבם, אך במידה ואכן נגרם נזק ממשי לאותו אדם אשר הוצא כנגדו לשון הרע הוא אכן יכול לתבוע הן בהליך פלילי והן בהליך אזרחי, תלוי בנסיבות.

היוועצות בעורך דין לטובת בדיקת היתכנות תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע הן תביעות מורכבות להוכחה, זאת לאור המורכבות הרבה שבאיזון בין חופש הביטוי לזכות לשם טוב. חשוב לזכור כי החוק קובע כי לשון הרע הוא דבר פרסום אשר דבר פרסומו עלול להשפיל אדם, לבזות אותו ולפגוע בו בשל מוצאו, מינו, מקום מגוריו, דתו וכן נטייתו המינית. פרסום לשון הרע יכול להתרחש בכל מקום: בין אם מדובר ברשתות החברתיות, הודעות טקסט, אתרים שונים וכו'. על מנת לבדוק האם אתם אכן עומדים בקריטריונים של לשון הרע אשר הופנה כלפיכם, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין לשון הרע אשר בקיא בתחום וזאת על מנת שתוכלו לדעת האם אכן יש בסיס להגשת תביעה, בין אם מדובר בתביעה פלילית או תביעה אזרחית, אשר בגינה כאמור ניתן לקבל פיצוי של 50,000 ₪ גם אם לא הוכח נזק, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים לתקדימים של בית המשפט אשר קבע פיצויים בגובה עשרות אלפי שקלים בגין הוצאה של לשון הרע.

פטיש

תביעות לשון הרע באמצעות משרד עורך טיטונוביץ' ושות'

משרד עורכי דין טיטונוביץ ושות' מתמחה בתחום המשפט ובפרט בתחום לשון הרע, כאשר ברבות השנים צבר המשרד ניסיון רב בתחום. צוות המשרד, אשר מורכב מעורכי הדין מהשורה הראשונה בתחום יעניקו לכם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר כמו גם קבלת חוות דעת מקצועית לטובת הגשת התביעה, עוד בטרם הוגשה. בכך, תוכלו להיות בטוחים כי תקבלו את השירות הטוב והאדיב ביותר בתחום. למידע נוסף, ניתן לפנות אלינו במספר 03-6114080 או להשאיר פרטים באתר.

אולי יעניין אותך גם