חיפוש

חוות דעת רפואית ראומטולוג – מהי ואיך משיגים אותה?

המושג ראומטולוגיה כולל תחתיו מגוון מחלות שונות, בגינן ניתן להגיש תביעות נכות וכן תביעות רשלנות רפואית, במקרים של אבחון מאוחר ו/או טיפול שגוי בהן. כך או כך, כדי לבסס את עילת התביעה ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב שתהיה לכם חוות דעת רפואית ראומטולוג

 

מהי ראומטולוגיה?

ראומטולוגיה היא מונח רפואי, המתייחס למגוון בעיות בריאותיות, הקשורות למפרקים ורקמות הנמצאות בנקודות חיבור בין איברים ומערכות שונות בגופנו. בין המחלות הנפוצות הנדרשות לאבחון וטיפול של ראומטולוג מומחה, נמצאות: דלקת מפרקים, כאבי שרירים, מחלות מולדות ותורשתיות במפרקים ועוד.

בעיות במערכת החיסונית הן לרוב האחראיות על הופעתן של מחלות ראומטולוגיות אלו, העלולות לפגוע בשגרת החיים הנורמטיבית של הסובלים מהן ואף להשפיע על יכולת ההשתכרות שלהם, כאשר לא אחת, ניתן להגיש תביעה לחברות הביטוח ו/או למוסד לביטוח לאומי, בכדי לקבל פיצויים בהתאם.

 

חוות דעת רפואית ראומטולוג

כאמור, מחלות ראומטולוגיות יכולות לפגוע בצורה מהותית בשגרת החיים שלנו, כך שניתן להגיש מגוון תביעות נזיקין הקשורות למחלות ראומטולוגיות, החל מחברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, דרך תביעת מקום העבודה ועד תביעות בגין רשלנות רפואית שמקורה באבחון מאוחר ו/או שגוי.

במקרים רפואיים אלו, מומלץ להגיע לבית המשפט עם חוות דעת רפואית משפטית של רופא ראומטולוג מומחה, כאשר לעיתים בקשת חוות דעת יכולה להגיע מצד בית המשפט עצמו, באופן שיעזור לשופטים לגבש דעה מוצקה בתביעה.

 

איך משיגים חוות דעת רפואית ראומטולוג?

חוות דעת רפואית ראומטולוג היא חוות דעת משפטית לכל דבר ועניין ובעלת משקל מכריע בפסיקת בית המשפט. לפיכך, חשוב לקבל חוות דעת מרופא מומחה ומקצועי, אשר יעזור לכם לבסס את התביעה ולמעשה, למקסם את סיכויי הצלחתה.

ככלל, ניתן להשיג חוות דעת רפואית בפנייה עצמאית לרופא ראומטולוג מומחה, כאשר ישנן מספר קופות חולים וכן ביטוחים פרטיים למיניהם, המסייעים במימון קבלת חוות הדעת הרפואית הזו. כמו כן, ניתן למצוא מספר חברות, המאגדות תחתן מגוון שירותי חוות דעת רפואיות וכן שירותים נלווים כמו התאמת המומחה הרפואי המתאים ביותר וליווי מקיף ומלא.

 

על מה חשוב להקפיד כשמקבלים חוות דעת רפואית ראומטולוג?

בעת פנייה לראומטולוג מומחה שיאשש את המקרה והתביעה הספציפית שלכם, חשוב לוודא כי מדובר ברופא מומחה, אשר קיבל הכשרה מתאימה לעסוק בתחום וכי הוא בקיא בידע ובנהלים הרפואיים המקובלים בתחום.

חוות דעת רפואית מקצועית שתסייע לכם בתביעה, צריכה להתבצע בצורה אובייקטיבית והגונה וזאת לאחר ביצוע כלל הבדיקות הרלוונטיות, לרבות בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה, המהווים את הבסיס לחוות דעתו של הראומטולוג.

 

לסיכום

תחום הראומטולוגיה מאגד תחתיו יותר מ – 100 בעיות בריאותיות שונות, הקשורות למפרקים ובגינן ניתן לתבוע מגוון תביעות נזיקין. כדי לבסס את טענותיכם, מומלץ להגיע עם חוות דעת רפואית ראומטולוג, אותה תוכלו לקבל מרופא מומחה העוסק בתחום וביצע את חוות בצורה אובייקטיבית והגונה.

חוות דעת רפואית

אולי יעניין אותך גם