חיפוש

חברות ייעוץ ארגוני – איך תמצאו את החברה המתאימה לכם ביותר?

ייעוץ ארגוני הפך לשירות חיוני עבור עסקים קטנים ובינוניים, כמו גם לחברות ענק ותאגידים, שרוצים לייעל תהליכי עבודה, לשפר יחסים בין עובדים למנהלים, להניע את העובדים ביעילות ולעמוד ביעדים שונים, תוך מימוש מקסימלי של פוטנציאל ההצלחה של העסק.

אבל איך בוחרים חברה לייעוץ ארגוני? זו כבר שאלה אחרת.

 

חשיבותו של ייעוץ ארגוני

כל עסק וארגון יודע, שאחד האלמנטים הבסיסיים ביותר הנחוצים להצלחה הוא תוכנית עסקית טובה, שנכתבה בליווי יועץ עסקי, שמציבה לעסק יעדים, מתווה את הדרך לעמידה בהם ומספקת קווים מנחים נוספים.

אבל בשנים האחרונות, ייעוץ ארגוני הפך גם הוא לסוג של צורך חיוני, לרוב העסקים והארגונים.

זהו שירות שנותן ליווי תהליכי צמיחה בעסק, מסייע לעסקים לצאת ממשברים, מסייע ליצור סביבה מעוררת מוטיבציה אצל העובדים ולכוון את כל מרכיבי הארגון לעמידה ביעדים.

לכן, חשוב לבחור חברה מתאימה לייעוץ ארגוני לעסק שלכם.

 

קריטריונים לבחירת חברת ייעוץ ארגוני

  1. התאמה אישית – כימיה אישית היא כלל חשוב בבחירת יועץ שמלווה את העסק שלכם בתהליכים כה עמוקים וחשובים. בדקו אם אתם מקבלים הקשבה, הכלה והבנה מהיועצים שלכם.
  2. ניסיון מקצועי – יועץ ארגוני חייב להבין את המשמעות של תרבות ארגונית בשטח. לכן, חשוב לבדוק איזה סוג של ניסיון מקצועי יש לו . האם הוא ניהל בעצמו חברה מצליחה? האם עסק בניהול תפעולי של עסקים שונים? האם יש לו מספיק ניסיון בתחום הייעוץ הארגוני?
  3. בדקו אילו תהליכים מקובלים בתחום הייעוץ הארגוני בחברה – האם אלה תהליכים מתאימים לעסק שלכם?
  4. בדקו את השפה הארגונית של החברה לייעוץ ארגוני – האם אתר האינטרנט שלהם מרשים אתכם לטובה? האם אתם מקבלים רושם של מקום מנוהל היטב?
  5. בקשו כמה שיותר הסברי על תהליך הליווי, מה אתם מקבלים ואיך זה נעשה, מה רמת הזמינות של היועץ עבורכם וכן הלאה.
  6. בדקו כמה פעמים או כמה שעות היועץ יגיע לשטח כדי להכיר את התהליכים בעסק, כמה מהזמן תקבלו ליווי טלפוני, האם היועצים צפויים לפגוש את כל חברי ההנהלה, האם יש צורך במפגשי הדרכה עם צוות העובדים וכן הלאה.
  7. חפשו אחר המלצות ממקור אמין אודות החברה, בדקו אילו סוגי שירותים קיבלו הממליצים והאם אלה שירותים דומים לאלה שאתם צריכים. בדקו האם היו מרוצים מהשירות, הזמינות, התהליכים והתוצאה.
  8. בדקו האם החברה לייעוץ ארגוני, שאתם רוצים לשכור, עבדה בעבר עם לקוחות דומים לכם – בקשו לראות רשימה של לקוחות קודמים כדי שתוכלו להשוות.

 

לסיכום

בחירת חברה לייעוץ ארגוני היא תהליך שכדאי להקדיש לו מחשבה, פשוט כי הוא יכול לשנות לכם את החיים – באופן הטוב ביותר שתוכלו לדמיין. משום כך, כדאי להקדיש מחשבה וזמן, לברור מתוך המגוון את הטובים ביותר וליצור קשר – כדי להתחיל לממש את הפוטנציאל של העסק שלכם.

פגישת ייעוץ

אולי יעניין אותך גם