חיפוש

איך תדע שיש לך זכאות לדרכון פורטוגלי

ישראלים רבים, בין אם מעדות צפון אפריקה או מעדות אירופאיות מסוימות הם צאצאים של קהילה שגורשה בגירוש ספרד ופורטוגל.

בעקבות השינויים בחוקי האזרחות של פורטוגל, לצד הרצון לכפר על עוול היסטורי זה, חלק גדול מיוצאי העדות האלו זכאים לקבלת דרכון פורטוגלי.

ניתן להעריך את הזכאות לדרכון פורטוגלי בפשטות ומהאינטרנט.

ישנם שירותים מסוימים, שעליהם אפרט במאמר זה שיסייעו להבין מה הם הסיכויים לקבלת הדרכון והאזרחות הפורטוגלית.

 

מאגר השמות

ממשלת פורטוגל פרסמה מאגר שמות אונליין שבו היא מפרטת אילו שמות משפחה זכאים להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית. הדרישה היא ששם המשפחה יופיע שלושה דורות אחורה באילן היוחסין המשפחתי. ככל שאתם בעלי שם משפחה שמופיע ברשימת שמות המשפחה, הסיכויים שלכם לקבל את דרכון פורטוגלי הם יחסית גבוהים.

מגוון שמות המשפחה שנמצא במאגר הוא גדול והוא כולל שמות משפחה נפוצים מאוד לצד נפוצים פחות. תופתעו למצאו שם גם שמות משפחה של עדות שלא תמיד מקושרות במישרין לגירוש פורטוגל (באופן אינטואיטיבי).

עצם זה שאתם לא רואים את שם המשפחה שלכם במאגר השמות זה לא אומר שזוהי סוף הדרך ושהסיכויים בהכרח נמוכים. המשמעות היא הרבה פעמים באמצעות מאמץ יותר גדול ומחקר גנאולוגי רחב יותר, ניתן יהיה להוכיח קשר של העדה לגירוש פורטוגל.

 

היעזרות בעורך דין מומחה

ככל שרואים שהסיכויים לזכאות לדרכון פורטוגלי גבוהים, מומלץ מאוד ליצור קשר בשלב זה עם עורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא הוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים והיכרות מעמיקה עם דיני האזרחות של המדינה.

פגישה ראשונית עם עורך הדין יכולה להעניק תמונת וודאות גבוהה יותר בקשר לשאלת הזכאות לדרכון הפורטוגלי. בנוסף, ניתן יהיה להבין דברים נוספים למשל, העלות המשוערת של הוצאת הדרכון הפורטוגלי, כמה זמן ייקח להוציא אותו וכולי.

יש כאלו שלאחר שרואים שהסיכויים גבוהים, מחליטים לנסות ולהגיש באופן עצמאי את הטפסים, אולם, הגשה לא נכונה או מדויקת של הטפסים עלולה לגרור אגרות רבות שלא לצורך ותוריד משמעותית את הסיכויים לקבל את הדרכון הפורטוגזי.

ניתן לעשות בירור ראשוני עם עורך דין גם באופן מקוון מבלי צורך להגיע לפגישה, דרך האתרים של עורכי דין שמתמחים בהוצאת דרכון פורטוגלי. מומלץ לשכור עורך דין שיש לו ניסיון רב שנים והצלחה בתיקים רבים.

 

אילן יוחסין

אחד מהשלבים הדרושים להוכחת הקשר לפורטוגל הוא הכנה של אילן יוחסין. ישנן חברות מסחריות שדרכן בקלות ניתן לייצר אילן יוחסין כמה דורות אחורה. באמצעות התוכנות הללו ניתן לקבל הערכה טובה לסיכויי הזכאות לדרכון ולקשר המשפחתי לפורטוגל.

ככל שהסיכויים גבוהים, אילן היוחסין יוכל לשמש את המגישים בתהליך האזרחות הפורטוגלי משום שהוא הכרחי לשלב ראשוני יחסית של הגשת המסמכים הדרושים.

לסיכום, ניתן להעריך את הזכאות לדרכון בקלות יחסית באמצעות מאגר השמות, שיחה עם עורך דין ובניית אילן יוחסין.

 

מפה ודרכון

אולי יעניין אותך גם

הסבר על צרפת
אזרחות צרפתית

מעוניינים להוציא אזרחות צרפתית? מרדכי שאבי, מנכ"ל חברת איזי נשיונליטי אשר מתמחה בתחום מסביר כיצד מתבצע התהליך. אזרחות צרפתית – יהודים רבים זכאים יהודים רבים

קראו עוד »