חיפוש

התקלות הנפוצות בקודן לרכב והפתרונות המומלצים – המדריך המלא

כשקודן מתקלקל זה תמיד מדאיג ומלחיץ, אז קחו נשימה עמוקה וקראו את המאמר. בהצלחה!

 

הסבר כללי על תקלות בקודן

חשוב שתדעו שאת חלק מהתקלות תוכלו לתקן בעצמכם באמצעים פשוטים יחסית. עם זאת, יהיו תקלות שתצטרכו לפתור בעזרת בעל מקצוע – מנעולן רכב או מתקין מערכות רכב.

 

התקלות והפתרונות

 

קודן נעול 

אם הקודן ננעל לכם אחרי מספר ניסיונות הקשה, כבו את הרכב, חכו כ-35 דקות ונסו שוב להקיש את הקוד.

 

מקשי הספרות אינם נלחצים כראוי

.הקודן מורכב משני חלקים עיקריים: לוח מודפס שבו קבועים מגעי החשמל ולוח מקשי ספרות שמורכב עליו. מקשי הספרות מכוסים בפחם בצידם הפנימי כדי לסגור מעגל חשמלי עם מגעי החשמל. למעשה, ברגע שאתם לוחצים על ספרה אתם סוגרים מעגל חשמלי. בעקבות שימוש תכוף בקודן מצטבר פחם על מגעי החשמל, ולכן קשה יותר ללחוץ על הספרות. בנוסף, במהלך הזמן הפחם בצד הפנימי של המקשים נשחק והמגע עם הלוח המודפס נחלש. במצב הזה לחיצה על המקשים לא תצליח לסגור מעגל חשמלי ולא תוכלו להפעיל את הקודן.

פתרון – כאשר מתקשים ללחוץ על מקשי הקודן, יש להסיר בזהירות את לוח המקשים ולנקות במטלית יבשה את הפחם שהצטבר על המגעים. לאחר מכן יש לבדוק אם הוא חזר לתפקד. אם הקודן עדיין אינו פועל יש שתי אפשרויות: להחליף את הקוד או להחליף את לוח המקשים. אם רק ספרה אחת או שתיים מקולקלות, תוכלו להחליף לקוד שלא כולל אותן, ואם ספרות רבות מקולקלות צריך להחליף את לוח המקשים.

קודן מצפצף או מהבהב באופן חריג, נורת מפתח מהבהבת ולפעמים גם קושי בהתנעת הרכב.

 

במקרה כזה מקור התקלה יכול להיות בכמה חלקים ברכב

סוללת קודן קודן לרכב מתנהג כך כאשר הסוללה שלו חלשה. נסו להחליף את סוללת הקודן.

אימובילייזר – האימובילייזר הוא מתקן בטיחות שנועד להגן על הרכב מפני גניבות. הוא מורכב משני חלקים: שבב פחם או זכוכית שמוכנסים למפתח הרכב ויחידה חשמלית המותקנת ברכב ששולטת בהפעלת המנוע. כאשר בעל הרכב מתניע את הרכב בעזרת המפתח, היחידה החשמלית מזהה את השבב ומאפשרת למנוע לפעול.

פתרון – לפעמים השבב נופל ולכן לא ניתן לנטרל את האימובילייזר. נסו להשתמש במפתח מקורי אחר (במשוכפל אין שבב). אם גם המפתח השני לא מצליח לנטרל את האימובילייזר, מדובר בתקלה אחרת באימובילייזר ויש להיעזר בבעל מקצוע.

עלוקה – התנהגות חריגה של קודן עלולה להעיד על ליקוי בהתחברותו לעלוקה (מתקן בטיחות לרכב).

פתרון – במקרה כזה יש להסתייע באיש מקצוע.

מצבר – כאשר לא מחברים את הרכב למקור חשמל חלופי בעת החלפת מצבר, פעולתו של הקודן משתבשת. אם החלפתם מצבר ולאחר מיכן השתבשה פעילות הקודן, סביר להניח שמקור השיבוש בהחלפת המצבר.

פתרון – תצטרכו להיעזר בבעל מקצוע לפתרון התקלה.

עניין אחר שקשור למצבר – לפעמים אתחול של המערכת יכול לסייע לקודן לפעול בצורה תקינה. ניתן לעשות זאת באמצעות ניתוק אחד מהמהדקים של המצבר וחיבורו לאחר זמן קצר.

 

מנעול

אולי יעניין אותך גם