חיפוש

העסקת עובדים בחו"ל

הקמתם עסק בחו"ל והחלטתם להעסיק עובדים מהמדינה אשר הם לא ישראלים. מה חשוב לדעת על שלב ההעסקה ואיך בעצם מעסיקים עובדים בחו"ל?

 

מהרגע שתחליטו לפתוח עסק תיאלצו לקבל הרבה החלטות גדולות וקטנות החל משם העסק ודרך מיקום המשרד, אופי העסק וקהל היעד ועד לכמות ותפקידי העובדים. חלקכם יגלו שעדיף לכם מבחינה כלכלית או שיווקית דווקא לפנות להקמת עסק בחו"ל ובמהרה תהפכו לבעלי עסק אמריקאי, צרפתי או כל מדינה אשר תבחרו להקים בה את העסק החדש שלכם. אחת המשימות הגדולות שלכם היא העסקת עובדים מה שיכול להתגלות כמשימה לא כל כך פשוטה בשל השוני בין הארץ למדינות אחרות. על מנת להשלים את המשימה ביעילות המשיכו לקרוא – כך תעסיקו עובדים בחו"ל.

 

העסקת עובדים

באופן כללי העסקת עובדים כפופה לכמה תנאים וחוקים שרובם הם חוקים פנים מדיניים כך שבישראל תצטרכו למלא אחר הוראות מסוימות במסגרת תנאי ההעסקה שתתנו לעובדים שלכם בעוד במדינות אחרות תעמדו מול תנאים אחרים בכפוף לחוקי המדינה בה הקמתם את העסק שלכם. רוב מה שיעניין אתכם מסתכם בהפרשת ניכויים מהשכר שלהם כדוגמת מס הכנסה, פנסיה וביטוחים נוספים וגם התייחסות לחוקי חופשה, מחלה ותנאים סוציאליים.

 

תנאים סוציאליים

בעוד בישראל רובכם ודאי מכירים את התנאים המגיעים לכל עובד אשר כוללים בין היתר ימי חופשה, ימי מחלה, חופשת היריון בתשלום והודעה לפני פיטורים. סביר שבמדינה אחרת התנאים הסוציאליים אותם אתם מחוייבים לתת יהיו שונים לחלוטין ויאלצו אתכם להתאים את אופי העבודה וחלוקת העבודה בין העובדים בהתאם. תצטרכו גם לחשב את השכר השונה ולהתאים את מקום העבודה לפי חוקי המדינה בה מיקמתם את העסק שלכם.

 

העסקת עובדים ישראלים בחו"ל

בשונה מהעסקת עובדים זרים בעסק שיש לכם, אם תחליטו להעסיק עובד ישראלי, אשר נחשב אזרח ישראלי ולא רק דובר עברית או יהודי יחולו עליכם חוקים אחרים ממה שחל על מעסיק עובדים בישראל או מעסיק עובדים זרים בחו"ל. מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע להעסקת עובדים בחו"ל על מנת למלא את כל הטפסים הנדרשים בעיקר מבחינת התשלום בשקל או במט"ח ומבחינת תשלום המס המנוכה ממשכורת העובד.

 

שימוש בצד שלישי

דרך נוספת שתוכלו ודאי לגלות אותה יעילה מאוד היא שימוש בחברה אשר מתמחה בהעסקת עובדים בחו"ל, כלומר חברה שהיא אינה רק מייעצת אלא ממש מבצעת את כל שלב ההעסקה עבורכם בהתאם למדינה בה העסק קיים ולעובדים אותם שכרתם לעבוד (זרים או ישראלים בחו"ל). בעצם החברה מנהלת לכם את כל תחום העסקת העובדים, כלומר כוח האדם, וכל שנשאר לכם הוא להתעסק בביסוס העסק ובחלק המקצועי שלו. אופציה ששווה לשקול.

 

ההחלטה להעסיק עובדים בחו"ל מחייבת חקירה והעמקה בתנאים ובחוקים המעוגנים בנושא עובדים במדינה בה העסק הוקם על מנת לשמור ולקיים את כל מה שמגיע לעובדים שלכם, הן אם הם ישראלים והן אם זרים.

 

העסקה

אולי יעניין אותך גם