חיפוש

הספר הוא ידידו הטוב של האדם

אם הקורונה נתנה לכם זמן פנוי, אם הגיע סוף השבוע, או אם אתם נמצאים ברכבת, באוטובוס או במטוס במשך שעות ארוכות, ספר הוא דרך לא רעה להעביר את הזמן ולהפעיל את הדמיון.

הנה מספר ספרים שלדעתי, שווים קריאה.

 

סדרת הספרים של מרסי תומפסון מאת: פטרישיה בריגס

זוהי סדרה של ספרים המשתייכת לז'אנר הפנטזיה האורבנית. הסדרה גוללת את סיפורה של מרסדס תומפסון, "מרסי", מכונאית של מכוניות בעיקר גרמניות, ומשנת צורה מסוג זאב ערבות, יכולת שירשה מצד אביה האינדיאני. מרסי גדלה בחברת אנשי זאב ועלילות הספרים סובבות סביבה וסביב חייה בחברת להקת אנשי הזאב הנמצאת בוושינגטון בה היא מתגוררת. בספרים נפגוש יצורים נוספים כמו ערפדים, פיות, מכשפות ועוד.

הספרים מתאימים לקבוצת ה – Young Adult, מהנים, קלילים ונוחים לקריאה. הסדרה כוללת 12 ספרים והיד עוד נטויה. עם זאת מחיפוש קצר באינטרנט עולה כי רק הספר הראשון תורגם לעברית, אני קראתי אותם באנגלית ונהניתי מכל רגע.

לסדרה ספרים נלווים כמו – אוסף סיפורים קצרים, רומנים גרפיים וסדרה נוספת הנקראת "אלפא ואומגה" המתרחשת במקביל לסדרה של "מרסי תומפסון" ומתמקדת בדמויות של אנשי זאב המבקרים לעיתים בעולמה של מרסי.

 

שלושה ספרים מתוך הסדרה.

 

שלושה ספרים מתוך הסדרה. צילום: כנרת גואטה

 

"שיר של אש וקרח" מאת: ג'ורג'. ר. ר. מרטין

זוהי סדרת ספרים מז'אנר פנטזיה אפית. עלילת הספרים מתרחשת בווסטרוז הכוללת שבע ממלכות בדיוניות, הצפון הרחוק שמעבר לחומה הגדולה בגבול הצפוני של שבע הממלכות, ואסוס – אזור מעבר לים הצר הכולל מספר איים ומקומות ייחודיים בשפתם, במוצא האתני של ילידי המקומות השונים, באלים שבהם הם מאמינים ואף בטופוגרפיה ובאקלים בהם הם חיים.

העלילה מסופרת מנקודת מבטם של הדמויות, כל פרק מנקודת מבט של דמות אחרת. בסדרה תפגשו בתים שונים המתכתשים על זכותם למלוכה בווסטרוז (כל בית שולט על אזור מסוים בשבע הממלכות ובעל סמל ופתגם מייצג) דרקונים, ואיום מהצפון הרחוק שמעבר לחומה המתבטא ביצורים שהם מעין זומבים הנקראים "האחרים" אשר נשלטים על ידי "המהלכים הלבנים".

סדרת ספרים מרתקת בעלת חמישה ספרים ועם שני ספרים שעתידים לצאת. ישנה מהדורה המחלקת את הסדרה לשבעה ספרים, ועם השניים העתידיים סך הכל תשעה. חלק מהמהדורות אף כוללות מפה המציגה את המקומות בהם מתרחשת העלילה. את הסדרה ניתן למצוא גם בעברית. היא כוללת מתח, תככים, מזימות, אהבות יפות וגם אהבות אסורות. ברגע שתתחילו לקרוא, לא תוכלו להפסיק עד שתגיעו לספר האחרון.

 

ספרים

מפה

 

 

צילום: כנרת גואטה

אות קין מאת: רם אורן

הסיפור מתחיל בסוף מלחמת העולם השנייה. יעקב בורנשטיין, שמע זה עתה שהגרמנים ברחו מהמחנה. הוא יוצא להביט ברכבים ההפוכים בצד הדרך, רכבי הנאצים הנמלטים שהופצצו. הוא נעצר לצד רכב שהופצץ, בו הוא רואה את מפקד המחנה הנאצי, מת, כשלפתע הוא שומע יבבות. מתחת לאשתו המתה של מפקד המחנה הוא מוצא פעוט מייבב. הוא מאמץ את הפעוט אל חזהו, ומחליט להצילו, ולרגע, רק לרגע, בנו שלו שב אליו מן המוות.

הסיפור גולל את סיפורו של אותו פעוט גרמני הניצל על ידי יהודי ממחנה הריכוז, ומובא לישראל וגדל כיהודי לכל דבר. חייו מובילים אותו להיות סוכן מוסד, ולבסוף אף ראש המוסד, עד שעברו הגרמני שבאותו הזמן עדיין לא ידוע לו, שב לרודפו ומטלטל את חייו.

רם אורן שוזר סיפור מרתק ומרגש על אומץ, גבורה, אהבה ללא תנאי בין אנשים ובין איש אחד למדינתו.

 

קריחה

 

  סדרת הספרים של קורמורן סטרייק מאת: רוברט גלבריית'

זוהי סדרת ספרים מאת ג'יי. קיי. רולינג, אותה כתבה תחת שם העט רוברט גלבריית'. הסדרה גוללת את סיפורו של בלש פרטי בריטי, קורמורן סטרייק, שהשתחרר מהצבא לאחר שנפגע באפגניסטן ולבסוף נאלץ לקטוע את רגלו, והעוזרת הזמנית שלו, רובין אלקוט, צעירה בריטית שלהיות בלשית זו תשוקה סודית שלה מאז הייתה ילדה.

בספר הראשון, השניים פותרים תעלומת רצח של דוגמנית שהמשטרה קבעה כהתאבדות, דבר שמביא את המשרד שלהם לכותרות, ומוביל ללקוחות מעניינים נוספים בשלושת הספרים הבאים. מה שהתחיל כמערכת יחסים של בלש ועוזרת זמנית, הופך למערכת של שותפות במשרד וחברות עם רמיזה רומנטית מחוצה לו, למרות שרובין מאורסת בספר הראשון ובהמשך אף מתחתנת.

זהו סיפור בלשי טוב, מותח, מלא בהומור והרפתקאות. את הספרים ניתן למצוא גם בתרגום לעברית.

 

חמישה ספרים

 

אלו מספר ספרים שנהניתי מהם ואני מקווה שתיהנו מהם כמוני. אז אם אתם רוצים לרוץ עם אנשי זאב, לעוף עם דרקונים, לחקור פרשיות רצח או להיסחף עם דרמה שורשית ישראלית, קחו ספר ליד, דפדפו ושיקעו אל עולם הדמיון ומי יודע, אולי תגיחו ממנו קצת אחרת אל העולם האמיתי.

 

לסיכום

כתיבת תוכן ובייחוד ספרים גורמים לאדם לחוות חוויות מחוץ לקופסא ולכן אנו ממליצים לחוות אותן בצורה זו.

אולי יעניין אותך גם

קרטון
כיצד עובדת תעשיית האריזות?

אריזות מיועדות לשמור על המוצר שלכם בשלמותו ובטריותו עד להגעתו לצרכן, ומעבר לתפקיד הפרקטי שלהן עליהן להיות נאות, חסכוניות, ייחודיות ומזוהות איתכם, היצרנים, באמצעות הלוגו

קראו עוד »