חיפוש

הליך בקשת קצבת נכות כללית – המדריך המלא

במקרים השונים בהם אנשים מתמודדים הם מחלות, תאונות, או פגיעה כלשהי בתפקוד ובאורח חייהם, מתקיים תהליך בירוקרטי המוביל לקצבת נכות כללית על פי הצורך. מדובר בהליך של הגשת בקשה המוביל לקביעת אחוזי נכות ולאחר מכן בהתאמה מעניק זכאות לקצבת הנכות והטבות סיוע אחרות נוספות. מומלץ לפני שאתם נכנסים לתהליך, להכיר ולדעת איך הכל עובד בכדי שתיכנסו לזה בצורה מודעת ומוסדרת ככל הניתן.

 

הגשת התביעה

ניתן להגיש תביעת נכות כללית, החל מגיל שמונה עשרה ועד כשנה לאחר כיל הפרישה. את התביעה אתם יכולים למלא ולשלוח יחד עם כל המסמכים הרלוונטיים בעזרתו של נציג טלפוני, הנציג ימלא עבורכם את התביעה דרך הטלפון ויסייע לכם בהגשת של המסמכים. במידה ואתם מאושפזים, תוכלו להגיש את התביעה בעזרת עובד סוציאלי בבית החולים.

 

איסוף המסמכים הנדרשים

בכדי להגיש את הבקשה לצבת נכות כללית, צריך להגיש את התביעה בצורה מסודרת, ההגשה צריכה לכלול את המסמכים הבאים:

  • טופס התביעה – הדבר הראשון שתצטרכו שייכלל בהגשה, זהו כמובן טופס תביעה לצבת נכות, אם אינכם יודעים איך למלא אותו, ניתן להיעזר בערוצים השונים לקבלת הדרכה וסיוע.
  • מסמכים רפואיים – פה תצטרכו לאסוף את כל המסמכים המסכמים של המחלה או כל מסמך רפואי רלוונטי, המפרטים את כל המחלות, הטיפולים והתרופות.
  • תלושי שכר או הצהרת שינויים בהכנסות – כעובדים שכירים תצטרכו להגיש את תלושי השכר האחרונים או אישר מהמעסיק על תקופת העסקה ושכר, וכעובדים עצמאיים תצטרכו להצהיר במחלקת הביטוח והגבייה בביטוח לאומי על השינויים בעבודתכם ובהכנסות שלכם עקב הנכות.
  • הכנסות נוספות שלא מעבודה – במידה ואתם מקבלים הכנסות שלא מעבודה, כמו פנסיה, הכנסות מרכוש, תשלומים מחברת ביטוח וכדומה, תצטרכו לפרט עליהן.
  • ייפוי כוח במידת הצורך – במצב בו מגיש התביעה הוא אינו התובע עצמו, יש למלא את סעיף ארבע בתופס התביעה ולצרף ייפוי כוח, צו אפוטרופוס או פסק דין.

 

מילוי ושליחת התביעה

את התביעה וכל המסמכים האלו ניתן למלא ולשלוח בכמה דרכים, דרך נציג שירות טלפוני המסייע במילוי התביעה ושליחה מסודרת המסמכים, מילוי מקוון של טופס התביעה וצירוף המסמכים אונליין, מילוי ידני של התביעה ושילה בצירוף המסמכים דרך האינטרנט, הגשת התביעה והמסמכים דרך הדואר ואפילו שליחה דרך פקס או תיבת שירות באזור מגורכם.

 

וועדה רפואית

לאחר הגשת התביעה, תקבלו זימון לבדיקה מול הוועדה הרפואית, שם יבחנו את המקרה שלכם ויקבע לכם שיעור אחוזי הנכות שלאחר מכן יקנה לכם את ההטבות השונות כולל קצבת הנכות הכללית אם אתם עומדים בקריטריונים.

 

ייעוץ והכוונה

אם אתם עדיין לא בטוחים איך לעשות זאת, או חוששים לנסות להתחיל את התהליך לבדכם, חשוב שתדעו שיש מרכזי תמיכה וסיוע שיעזרו לכם בהגשת הבקשה. בנוסף ישנו שירות שך תומך בקבלת החלטות, ומקומות רבים שמציעים שירותים מן הסוג הזה שיוכלו לעזור לכם.

מאזניים

 

אולי יעניין אותך גם