חיפוש

החזרי מס מכל הסוגים

מי מאתנו לא משתתף מידי פעם בדיונים שבהם כולנו נוהגים לציין את העובדה שבמדינה שלנו משלמים מיסים מאוד גבוהים? אומנם אנחנו מבינים את ההיגיון שבדברים, כי אנחנו חיים במדינת רווחה שבה חשוב לשלם

מיסים כדי שלכולם יהיה איך לגמור את החודש, אך מצד שני, יש גם מקרים שבהם המס מוגזם.

האם ידעתם שקיים כזה דבר החזרי מס? ואולי בכלל מגיעים לכם אלפי שקלים שלא ידעתם על קיומם?

 

מה זה בדיוק החזר מס ואיך מגיעים למצב כזה?

לכאורה זה נשמע אבסורד, כי הרי רשות המיסים עושה את כל הבירורים והחישובים הנדרשים כדי שנשלם לה בזמן בדיוק את הסכומים שעלינו לשלם. יחד עם זאת, חשוב להבין שזה לא תמיד כך. העניין הוא שהחיים שלנו דינאמיים, וזה אומר שהמצב שלנו כל הזמן משתנה. בעבר לא היו לנו ילדים, לא הייתה לנו תעודת סיום תואר ראשון, לא שירתנו בצבא וכדומה. האדם כל הזמן נמצא בתנועה, החיים שלנו משתנים וכך גם גובה המיסים שאנחנו צריכים לשלם. יחד עם זאת, רשות המיסים לא טורחת לעדכן הכול ישירות עם השינוי במעמד שלנו, מה שמוביל לכך שאנחנו ממשיכים לשלם את אותם מיסים גבוהים, שלמעשה התאימו למצבנו הקודם.

 

מהם המקרים שבהם ניתן יהיה לקבל החזר מס?

כאשר מדברים על החזרי מס, אנשים רבים חושבים מיד על החזרי מס שבח שקשורים כמובן לעסקאות נדל"ן שונות. עם זאת, חשוב להבין שבפועל יש הרבה מאוד מקרים שבהם נוכל לקבל החזרי מס בגובה כזה או אחר, כמו למשל החזרי מס בגין:

  1. התעוורות או נכות
  2. גירושין
  3. בעיות רפואיות שונות
  4. מסחר בשוק ההון
  5. חיילים משוחררים
  6. שהות בחו"ל
  7. נכי צה"ל
  8. שנת שבתון
  9. בעלי משכנתא ועוד

 

הבעיה היא שלא תמיד יהיה לנו קל להבין האם מגיעים לנו החזרי מס או לא, מה שמוביל לכך שפעמים רבות אנשים, בגלל חוסר ידיעה ובקיאות, בכלל לא בודקים את הנושא. חשוב להבין: גם בנושא של החזרי מס יכול להיות מצב של התיישנות, מה שאומר שאם תדרשו רטרואקטיבית החזרי מס על מיסים ששילמתם לפני עשר שנים, כנראה שלא תקבלו את המגיע לכם. לכן חשוב להיות עם היד על הדופק, לעשות כמה שיותר מהר את כל הבירורים ולראות האם מגיעים לכם החזרים.

 

האם כדאי להיעזר באנשי מקצוע מומחים?

התשובה היא בפירוש כן. כל מה שקשור להחזרי מס קשור, כמובן, להתנהלות מול רשות המיסים, ולא תמיד זה עניין מאוד פשוט. אומנם זה נכון שהיום, עם הטכנולוגיה המתקדמת, הדברים הפכו להיות נגישים יותר, אך החזרי מס זה לא תמיד נושא שרשות המיסים ששה לתת מידע לגביו. לכן כדאי לפנות אל המומחים בתחום ולתת להם לטפל בעניינים שלכם, כי בהחלט ייתכן שמגיע לכם לא מעט כסף על החזרי מס שונים.

 

מחשבון וכסף

אולי יעניין אותך גם