חיפוש

מהן הדרכים למנוע טעויות רפואיות מלכתחילה

מידי יום מטופלים רבים נפגעים ערב מקרים של רשלנות רפואית מצד בתי חולים שאליהם הם הולכים.

לפי מחקרים שנעשו בארצות הברית, מחצית מהמקרים יכלו להימנע אם המטופלים היו מתנהגים בצורה מושכלת ולא בוטחים ב-100% בצוותי הרפואה העייפים שטיפלו בהם.

אז מה הן הדרכים למנוע טעויות רפואיות מלכתחילה?

 

סמכו על הרופאים, אבל סמכו יותר על עצמכם

הדרך הכי חשובה שבה אתם יכולים להגן על עצמכם מפני טעויות רפואיות היא להיות אדישים או תמימים מידי בכל מה שקשור לטיפול בבית החולים. עליכם לעמוד על שלכם בכל מה שקשור לטיפול הרפואי שלכם. במקרה כזה, במקרה והחולה מתנהג בצורה נכונה הוא יכול למנוע אסון ובכך למנוע במקרים מסוימים רשלנות רפואית.

תהיו ספר פתוח

כאשר אתם מגיעים לבית החולים או למרכז רפואי, חשוב שתספרו הכל על אודות המצב הרפואי שלכם, על תרופות שאתם לוקחים, על אלרגיות שיש לכם וגם רגישות במקרה ויש לכם. לאחר שסיפקתם לצוות הרפואי את כל האינפורמציה הדרושה להם, עליכם לוודא שהרופא או האחות, הבין את הדברים שלכם והוא פועל לפי הם. אתם חייבים לזכור שגם רופא הוא בן אדם והוא יכול לפספס פיסות מידע, וכך עלול להגרם מצב של רשלנות רפואית.

 

ביצוע הוראות

כאשר אתם משתחררים הבייתה אחרי טיפול או ניתוח, עליכם לבצע את הוראות הרופאים בצורה המדויקת ביותר שתוכלו. במקרה שקיבלתם טיפול והמצב שלכם לא משתפר, אל תהיו שאננים. גשו לרופא המטפל או להתייעצות עם רופא בתחום ואל תתמהמהו. איחור בקבלת הטיפול המתאים עלול לגרום למצבים בריאותיים קיצוניים, ובמצב הקיצוני ביותר למוות.

 

הכל רשום

דאגו לכך שהכל יהיה רשום במסמכים הרפואיים שלכם, בצורה המדויקת ביותר ובדיוק כפי שאתם מסרתם אותם. אם יהיה חוסר בפרטים רלוונטיים, מצב זה עלול להגיע לכך שתסבלו מרשלנות רפואית במסגרת המשך טיפול. עליכם להקפיד על כך שהמסמכים הרפואיים שלכם ירשמו בצורה שקופה וכך הרופאים האחרים יוכלו להבין את כל אשר נעשה בטיפול שלכם, וכך יהיו מודעים לטיפול במקרה הספציפי שלכם.

 

חברי הם עדיי

במקרה ויש לכם אפשרות, מומלץ שמסגרת הטיפול הרפואי שלכם יהיו אנשים שיהיו עדים לטיפול שאתם מקבלים, כמו משפחה, חברים וכדומה. הם בעתיד יוכלו לאשר במקרה ויש צורך בכך, על רשלנות רפואיים ולהעמיד שהם ראו ושמעו על הרשלנות הרפואית שעוללו לכם. עצם הנוכחות שלהם בעת קבלת הטיפול יכולה למנוע רשלנות רפואית וכך הם יוכלו לוודא שהטיפול יעשה בצורה הטובה ביותר עבורכם.

במקרה ונתקלתם ברשלנות רפואית ואתם מרגישים שנפגעתם מכך, אל תישארו אדישים והיכנסו עכשיו לייעוץ בנושא רשלנות רפואית ל:  https://www.jewishmedicallaw.com

 

לסיכום

ישנם מספר דרכים שבהם תוכלו למנוע רשלנות רפואית – הדרכים הטובות ביותר היא לוודא את הצוות הרפואי שמטפל בכם, להיות מודעים למסמכים הרפואיים שנכתבים כאשר הינכם מקבלים טיפול ולוודא שהצוות מודע אל כל העבר הרפואי שלכם.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם