חיפוש

האם פוליש מתאים לכל סוגי המרצפות?

לא מזמן החלטנו שהגיע הזמן שלנו לערוך פוליש למרצפות שבבית שלנו. מדובר במרצפות די ישנות, שכן, אנחנו גרים בדירה של סבתא שלנו (זיכרונה לברכה) שהשאירה לנו דירה מרווחת בתל אביב עם מרצפות מיוחדות שכבר לא רואים היום בחנויות. במקום להחליף את הריצוף הנוסטלגי, יצאנו לבדוק אם נוכל לבצע הליך של פוליש גם על המרצפות המיוחדות שלנו. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים בנושא.

 

רקע לכתיבת המדריך

כדי שנוכל לקבל את המידע האמין ביותר בתחום, היינו צריכים לפנות אל גורמים שמבינים בזה דבר או שניים. שכן, אנחנו לא רוצים חלילה לגרום לפגם במרצפות המיוחדות שלנו. כדי שנוכל להיות בטוחים בדבר, פנינו אל הגורמים הבאים:

  • חברים שערכו פוליש על רצפות ישנות
  • מומחים בתחום הניקיון
  • מומחים בתחום הריצוף והקרמיקה

כל אחד מהגורמים הללו נתן לנו את דעתו בנושא ואנחנו סיכמנו את כל המידע שקיבלנו למדריך הנוכחי.

 

אז מה התשובה לשאלה שלשמה התכנסנו?

אנחנו לא נלאה אתכם בפרטים ומיד נאמר לכם שגילינו כי אין בעיה לבצע הליך של פוליש לרצפה עבור כל סוגי המרצפות. אם לא די בכך, התגלה לנו שמדובר בהליך שמותאם לסוגי מרצפות שונות. כלומר, שיש שלושה סוגים עיקריים של פוליש. כך שכל אחד יכול לבחור את הסוג המתאים ביותר לרצפה שלו. הנה פירוט אודות הסוגים הללו:

 

סוג פוליש ראשון – פוליש קריסטל

הפוליש הזה לא סתם נשמע לכם יוקרתי, הוא באמת כזה. כלומר, הוא ייתן לרצפה שלכם מראה חדש. ניתן לערוך את הפוליש מסוג זה על מרצפות שונות פרט לרצפת גרניט פורצלן מכיוון שזו יכולה להיפגע מההליך. כך שחשוב שתשימו לב – אם יש לכם ריצוף שכזה, אתם צריכים לבחון את שני סוגי הפוליש הנוספים.

 

סוג פוליש שני – פוליש וקס

פוליש וקס הוא כזה שנערך באמצעות מריחה של ווקס. מדובר בחומר דמוי שעווה שגורם לריצוף שלכם להיראות מבריק (זו הבחירה שלנו, דרך אגב). בניגוד לפוליש הקודם שצוין בפניכם, פוליש קריסטל, פוליש הווקס הוא חיצוני בלבד כך שאין החדרה של חומרים אל תוך הריצוף וניתן לבצע אותו על כל סוג של ריצוף.

 

סוג פוליש שלישי – פוליש סילר

פוליש סילר בדומה לווקס, נעשה תוך מריחה של חומר חיצוני על גבי המרצפות. ראוי לציין כי מדובר בחומר שמשמש במרבית הפעמים עבור ניקיון , אבל יש לו תכונה נוספת של איטום. כך שהוא בעצם לא רק מנקה את המרצפות שלכם, הוא גם שומר עליהן מפני ספיגת לכלוך או לחות. אפשר לבצע את פוליש זה באופן עצמאי או תוך הזמנה של בעל מקצוע שבקיא בנושא.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאפשר לכם ולנו לדעת אם פוליש מתאים לכל סוגי המרצפות. אנחנו כבר בחרנו את הפוליש שמתאים לנו, עכשיו תורכם.

רצפות

 

אולי יעניין אותך גם

חשמלאי מנוסה
חשמלאי מומלץ 

המקרר הפסיק לעובד? המיקרוגל גורם לקצרים? הטלוויזיה החדשה מקרטעת? גם במקרים פשוטים יותר כמו אלה, וגם במקרים מורכבים יותר כמו תקלות בארון החשמל או בלוח

קראו עוד »
פריצת דלת
איך פורצים מנעול פלדלת?

למרביתנו יש דלת פלדלת שהיא נפוצה מאוד בישראל. המאפיין העיקרי של דלת פלדלת הוא עמידותה בפני נסיונות פריצה. היא משלבת שני מנגנוני נעילה, גם למעלה

קראו עוד »