חיפוש

שלושה דברים שחובה להכין לפני כנס מקצועי

העולם העסקי המודרני הוביל להופעה של חברות רבות המתחרות על ליבם של הלקוחות, המשקיעים והשותפים השונים. התחרות הגדולה שקיימת בכל תחום מקצועי מצריכה מכל עסק למצוא את הייחודיות שלו ויותר חשוב מכך ללמוד איך לפרסם את עצמו. אחת הדרכים הטובות ביותר להציג את היתרונות שלך ואת העסק שלך הינם כנסים מקצועיים אך חשוב מאוד להגיע אליהם מוכנים ועם כל הציוד המתאים.

 

מה המטרה של כנס מקצועי

לכנסים מקצועיים ישנן שתי מטרות עיקריות, הראשונה (והגלויה) הינה הצגה של נושאים רלוונטיים בתחום, חידושים טכנולוגיים ופיתוחים הקיימים בקנה.

המטרה השנייה (ויש שיגידו הסמויה) הינה פרסום והצגה של חברות שונות בתחום. הצגת החברה יכולה להיות כלפי לקוחות פוטנציאליים, חברות אחרות אשר יתאימו בתור שותפים עסקיים וגם כלפי משקיעים.

 

כנסים בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה שינתה את חוקי המשחק (לפחות באופן זמני), כל הכנסים הפרונטליים בוטלו ונותרו רק הכנסים בזום. לכנסים כאלו ישנם יתרונות, כמו נגישות ואפשרות להגיע ליותר כנסים בלי צורך לצאת מהבית (או המשרד). אך החיסרון של הכנסים הללו הינה העובדה שחלק חשוב נעלם. השלב של שיחות החולין, הפוסטרים וכן גם רול אפ.

הכנסים החדשים מחייבים אותנו להכין מצגת איכותית, מעניינת ומושכת הרבה יותר. זאת כדי שנוכל למשוך את העין ולתפוס את תשומת הלב של קהל היעד שלנו. חשוב לזכור שגם בכנסים פרונטליים המצגת שלנו וההרצאה שנעביר נותנת לנו אפשרות ליצור את הקשר העמוק יותר עם הקהל וחשוב מאוד להשקיע בה.

 

הכל עניין של תצוגה

כשנחזור לכנסים הפרונטליים ולמפגשים האישיים פנים מול פנים, צריך לזכור שהאלמנט החשוב ביותר הינו ההצגה שלכם.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי הכנת פוסטרים ורול אפ שיציגו את המידע החשוב ביותר הקשור בחברה שלנו. הרול אפ בדרך כלל צריך להיות בולט לעין, עדיף בעל צבעים המושכים את העין. הוא צריך להכיל מידע תמציתי אך רלוונטי, כך שכל אדם שיעבור ליד הרול אפ שלנו ידע בוודאות על איזו חברה מדובר, במה אנחנו עוסקים, מה מיוחד בנו וגם איך ליצור איתנו קשר.

 

פוסטרים ומידע מעמיק

בחלק מהכנסים ישנו שלב של הצגת פוסטרים. שלב זה נפוץ מאוד בכנסים מדעיים שונים ובתצוגות של ציוד כגון אמל"ח או מוצרי טכנולוגיה מפותחים.

את הפוסטרים בדרך כלל מייצרים על ידי הדפסה על קאפה. הדפסה מהסוג הינה איכותית מאוד, מגיעה לרזולוציות טובות, דבר המאפשר הדפסה של גרפים, הסברים ומלל רב. הפוסטרים בדרך כלל יכילו מידע מקצועי וחשוב מאוד לוודא שהם מעוצבים בצורה ברורה, מושכת את העין אך לא מבולגנת. כמו כן, חשוב לוודא שהלוגו של החברה מופיע על הפוסטר.

הערה חשובה מאוד לגבי כנסים מקצועיים בכלל והמידע אתם מפרסמים בכל אחת מהדרכים בפרט. לעיתים קיים מידע רגיש וייחודי שפרסום שלו יאפשר למתחרים שלכם (שבדרך כלל יהיו גם כן בכנסים הללו), להבין על מה אתם עובדים ואולי אף להשתמש ברעיון שלכם לטובתם. לכן, חשוב מאוד לוודא את המידע ולדאוג לא לחשוף יותר מדי.

 

הרצאה

אולי יעניין אותך גם