חיפוש

גמלת ניידות לילדים נכים – מה התנאים וכיצד מבקשים?

אחד הפרמטרים המהותיים המאפשרים לנו איכות חיים ושמירה על עצמאותנו, היא יכולת הניידות ולפיכך, כאשר יכולת הניידות שלנו או של הילדים התלויים בנו נפגעת, מדינת ישראל, באמצעות המוסד לביטוח לאומי, מאפשרת קבלת גמלה מיוחדת. מה התנאים וכיצד מבקשים אותה?

 

מהי גמלת ניידות לילדים נכים?

היכולת להתנייד באופן חופשי ממקום למקום מגדירה את העצמאות שלנו ומאפשרת לנו לקיים שגרת חיים נורמטיבית. לפיכך, כאשר יכולת זו נפגעת, בין אם בשל מחלה ובין אם בשל תאונה פתאומית, הרי שמדובר במוגבלות המשפיעה באופן מהותי על חיינו.

כדי להתמודד עם הקשיים הנובעים ממוגבלות כזו בניידות, מדינת ישראל מעניקה לזכאים הטבות שונות, ביניהן גמלת ניידות לילדים נכים, היכולה אף להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים בחודש, וכן קצבת ניידות תו נכה, מימון רכישת אביזרים ייעודיים המקלים על יכולת ההתניידות ופטור מתשלום אגרת רישוי.

 

מהם תנאי הזכאות לגמלת ניידות לילדים נכים?

לפני שפונים בבקשה לקבלת גמלת ניידות לילדים נכים, חשוב לבדוק כי אתם אכן עומדים בתנאים הנדרשים לקבלת הגמלה:

  • תושבות

תושבי ישראל, המתגוררים בישראל.

  • גיל

גילם מעל 3 שנים (למעט מקרים בהם קיימים שני ילדים או יותר בעלי 80% נכות רפואית בניידות לכל אחד).

  • קביעת הוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית קבעה מעל ל – 80% נכות רפואית ומוגבלות בניידות וכן שהילד זקוק ומשתמש בכיסא גלגלים.

 

כיצד ניתן לקבל גמלת ניידות לילדים נכים?

קבלת גמלת ניידות לילד נכה מתאפשרת באמצעות תביעת לגמלת ניידות, אותה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי. את התביעה יש להגיש לאחר שוועדה רפואית של משרד הבריאות קבעה אחוזי נכות לילד (ובשיעורים המזכים).

את תביעת גמלת הניידות ניתן להגיש באופן פיזי (באחד מסניפי ביטוח הלאומי הקרובים אליכם) או באופן מקוון באתר של המוסד לביטוח לאומי. אל התביעה יש לצרף מספר מסמכים רלוונטיים, ביניהם: מסמכים רפואיים, צילום רישיון הרכב של אחד ההורים המשמש להסעת הילד, אישור בית הספר או מוסד חינוכי על לימודים.

 

קצבת ניידות תו חניה לנכה

אחת ההטבות המשמעותיות הנלוות לגמלת הניידות לילדים נכים היא קבלת תו נכה לרכב, המזכה באפשרות לחנות בחניית נכים, בחניה ללא תשלום במקומות מסוימים, חניה ללא תשלום באזורים המסומנים בכחול – לבן ועוד.

במקרה של גמלת ניידות לילדים נכים, הרי שמגיש התביעה אינו בעל הרכב ולכן, בעת הגשת תביעת הגמלה לביטוח לאומי, יש להקפיד על צירופם של מסמכים נוספים: צילום תעודת זהות וספח במקרים שהרכב בבעלות המשפחה הגרעינית / מדרגה ראשונה או תצהיר חתום ומאומת באמצעות עו"ד במקרה שהרכב בבעלות בן משפחה מדרגה שניה.

 

גמלת ניידות לילדים נכים – לקבל את הזכויות המגיעות לכם

ראינו אם כן, כי פגיעה ביכולת הניידות משפיעה מהותית שגרת החיים הנורמטיבית שלנו ולפיכך, מדינת ישראל, באמצעות המוסד לביטוח לאומי, מעניקה לזכאים גמלת ניידות מיוחדת (בהתאם לתושבות, גיל הילד והחלטת הוועדה הרפואית), הכוללת סל הטבות משמעותיות, ביניהן תו חניה לנכה. כאשר את התביעה יש להגיש לביטוח לאומי, בצירוף המסמכים השונים.

ילדים מוגבלים

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם