חיפוש

באילו עבודות כדאי לעבור קורס עבודה בגובה

עבודות בגובה ידועות לבני האדם עוד מלפני שנים רבות.

עבודות שונות בגובה נועדו למטרות שונות לשירותים שיהיו נוחים יותר וטובים יותר לאדם.

לעיתים אנשים מזהים עבודות בגובה בייחוד עם עבודות בנייה שונות אך קיים מגוון רחב הרבה יותר של עבודות הנכנסות תחת הכותרת של עבודה בגובה.

עבודות בגובה מוגדרות בעצם על פי חוק שקבע מי הן עבודות בגובה ומה הזכויות של העובדים בגובה.

אז מהם הפרמטרים לעבודה בגובה ? ולמי בכלל כדאי ללכת לקורס עבודה בגובה?

 

עבודה בגובה – עבודה שקיים בה סיכון משמעותי

עבודות בגובה לא ככל העבודות אילו הן עבודות שעלולות לסכן חיים. בעבודות מסוג זה נתקלים העבודים במצבים שעלולים להסתיים במוות. במהלך השנים האחרונות היו מספר עובדים בגובה שנהרגו בעקבות טעויות טקטיות ולא מקצועיות.

בעקבות מקרי המוות הטרגיים השונים, החליטה מדינת ישראל שעל מנת להצליח לעבוד בעבודה בגובה ולא להסתכן יתר על המידה, על כל עובד בגובה יש לעבור קורס עבודה בגובה. קורס העבודה בגובה ניתן במגוון רחב של מוסדות וארגונים.

אך הקורסים אשר ייחשבו למאושרים על ידי מדינת ישראל יהיו כאלו שקיבלו את אישור משרד התמ"ת. רק אישור הקורס ממשרד זה יעיד על אדם שתעודתו כשרה והוא רשאי לעבוד בגובה על פי חוק במדינת ישראל.

 

הפרמטרים לעבודה בגובה והשלכותיהם

על פי חוק שנחקק במדינת ישראל בשנת 1998, קיימים פרמטרים שונים שיגדירו מיהו האדם הנחשב לעובד בגובה ורשאי לקבל את זכויות העובדים בגובה. פרמטרים אילו מעדיים גם על האנשים שצריכים לעבור קורס עבודה בגובה. המשמעות של הדבר היא שאדם שעבודתו נחשבת לעבודה בגובה הוא גם אדם שמחוייב על פי החוק במדינת ישראל לעבור קורס עבודה בגובה.

בחוק שנחקק ב 1998 קבעו שני פרמטרים מרכזיים לעבדוה בגובה :

  1. אדם שאם ייפול בזמן עבודותו נפילה של שני מטרים או יותר, כלומר אדם העובד בגובה של שני מטרים או יותר הוא נחשב לעובד בגובה.
  2. עבודות פיגומים מסוגים שונים בהם אין מעקה או גידור בטיחותו כלשהו אשר יכול להגן על העובד מנפילה בגובה כלשהו הוא אדם העובד בגובה.

 

מהן העבודות בגובה השונות שגם אליהן תצטרכו קורס עבודה בגובה

על פי חוק אילו הן רק עבודות העומדות בפרמטרים לעבודה בגובה, אך יחד עם זאת קיימות עבודות שונות מסוגים שונים שלא בהכרח יענו על הפרמטרים במאת האחוזים אך עדיין תקבלו תועלת רבה מקורס עבודה בגובה. לכן מומלץ במיוחד לכל עבודה מסוג שהיא שנראית לכם בעלת סיכוני גבהים שונים לקבל קורס עבודה בגובה.

 

זכרו כי ההחלטה בסוף בידיים שלכם

אומנם לקורס עבודה בגובה יש פרמטרים מסויימים אך החיים שלכם הם אילו שתלויים בעבודה אותה בחרתם. ההמלצה של מדינת ישראל היא לא להקיש רק לחוק באופן ספציפי. ההמלצה המרכזית היא לפעול ככל האפשר על מנת לצמצם את הסיכונים והנזקים שיכולים לקרות לכל אדם בזמן עבודתו.

בניין

 

אולי יעניין אותך גם

ללמוד אמנות
למי מתאים ללמוד אמנות?

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, ובעיקר במדינת ישראל – שהיא מעצמת הייטק בינלאומית – קריירה בתחום היא המסלול הפופולארי. אבל מה אם הלב שלכם רוצה

קראו עוד »