חיפוש

ארבעה יתרונות בכתיבת ביוגרפיה בצורה מקצועית

ביוגרפיה נועדה לעורר השראה בקרב הקוראים והיא צריכה לעניין ולסחוף את הקורא לתוך עולמו של האדם עליה היא מספרת.

הדבר נעשה באמצעות הצגת ההישגים יוצאי הדופן של הדמות והדרכים שבהם היא מתגברת על מצוקות ומכשולים לאורך החיים.

במאמר זה נעמוד על מקומו של ליווי מקצועי בכתיבת ביוגרפיה ונרחיב לגבי ארבעה יתרונות של ההיעזרות באיש מקצוע, לשם כתיבת ביוגרפיה בצורה מקצועית.

 

יתרון ראשון – נקודת מבט אינטימית

כתיבת ביוגרפיה מקצועית יכולה לספר סיפור שלם שיש בו הרבה מעבר למידע יבש לגבי מקומות ותאריכים. כתיבה מקצועית יכולה להעמיק אל תוך הדברים המעניינים באמת בחייו של אדם ולספק לקורא נקודת מבט אינטימית של הדמות לאורך חייה. סיפור אירועי החיים באופן שחושף בפני הקורא את התכונות, המאווים והתשוקות של מושא הביוגרפיה וכיצד אלו הניעו אותו בחייו.

כתיבת ביוגרפיה מקצועית  צריכה להיות עניינית. איש המקצוע נדרש לסבלנות וליכולת ההקשבה לצד ידע כללי ובקיאות היסטורית הרלוונטית למושא הכתיבה ולתחנות חייו. תהליך הכתיבה מתבסס בעיקרו על קשר ישיר בין המספר לכותב המיומן, קשר מקצועי פתוח ורגיש שנוצר רק לאחר היווצרות כימיה בין הצדדים. למידע נוסף והרחבה ראו כאן ביוגרפיה – מוטי מרגלית.

 

יתרון שני – מחקר

ביוגרפיה טובה צריכה לכלול היבטים ממגוון כיוונים שונים על חיי הדמות בה היא עוסקת. מלבד הקשבה מעמיקה לסיפורי האדם, בתהליך כתיבה מקצועי מבוצע מחקר נרחב, על מנת לספק לקוראים את התמונה השלמה. מדובר על איסוף חומרים ממקורות ראשוניים כמו, כתבי יד, יומנים וראיונות עבר, על מנת לקבל נקודת מבט מקיפה יותר מאשר הזיכרונות העכשוויים בלבד.

 

יתרון שלישי – תהליך מובנה

על מנת לכתוב ביוגרפיה הכתובה היטב, הן מבחינת המיקוד שלה והן מבחינת הרמה הסגנונית חשוב לעבוד עם חברה מקצועית המנוסה בכך ובתהליך עבודה מובנה ומסודר. התהליך מתחיל בראיונות עומק עם גיבור הביוגרפיה, ביצוע מחקר משלים ואיסוף חומרים בהתאם לתוכן שעלה במהלך הראיונות ולאחר מכן, העלאה על הכתב של טיוטה ראשונית, תיקונים והדפסה.

 

יתרון רביעי – מיקוד מתוך ניסיון

תהליך הראיונות ואיסוף חומרי הגלם בכתיבת ביוגרפיה אינה מלאכה קלה ולניסיון ומקצועיות יש חשיבות עצומה מבחינת האיכות של התוצרים המתקבלים. כתיבת ביוגרפיה מקצועית מכוונת את המרואיין להתמקד בחלקים המעניינים ביותר של סיפור חייו ומאפשרת להשיג ממנו את הסיפורים והאנקדוטות אשר יהפכו אותו למיוחד ומעניין בעייני הקוראים.

 

כתיבה מקצועית המפתח לביוגרפיה איכותית

לסיכום הנושא, במאמר זה סקרנו ארבעה יתרונות של כתיבת ביוגרפיה בצורה מקצועית. נגענו ביכולת המקצועית להציג נקודת מבט אינטימית ומורכבת על הדמות, בחשיבות של עבודת המחקר המקבילה לראיונות, היתרון של תהליך עבודה מובנה וסדור, כמו גם ביכולות של כותב מקצועי למקד את האדם באספקטים החשובים ביותר להצלחת הביוגרפיה.

ספר

 

אולי יעניין אותך גם

קרטון
כיצד עובדת תעשיית האריזות?

אריזות מיועדות לשמור על המוצר שלכם בשלמותו ובטריותו עד להגעתו לצרכן, ומעבר לתפקיד הפרקטי שלהן עליהן להיות נאות, חסכוניות, ייחודיות ומזוהות איתכם, היצרנים, באמצעות הלוגו

קראו עוד »