חיפוש

איך מאתרים עורך דין איכותי לדיני עבודה

נושא העבודה הוא מהמרכזיים בחיי היום יום שלנו כאשר רוב בני האדם החל מהרגע בו הם ימצאו עצמם זקוקים לכסף, יכנסו למעגל העבודה.

כאחד מהתחומים המשמעותיים, כך הוא כולל סוגיות ומחלוקות שונות הדורשות ייעוץ ופתרונות משפטיים.

ההתנהלות הנכונה על פי חוק בעבודה מוסדרת תחת דיני עבודה והיא כוללת בתוכה סוגיות הנוגעות לזכויות העובדים, זכויות המעסיק, התנהגות בעת פיטורין, זכויות נשים בעבודה, הרעת תנאים, הטרדות מיניות ועוד.

עורך דין המומחה בענייני עבודה יוכל ללוות ולייעץ בכלל עניינים אלו.

 

זכויות העובדים

זכויות העובדים נמצאות בליבת דיני העבודה ולא ניתן להתנות עליהן. המשמעות היא כי מעסיק לא יכול לפגוע בזכויות של עובדיו המגיעות להם על פי חוק, ומנגד העובד אף לא יכול לוותר על זכות זו. במידה וייחתם הסכם השולל זכויות מהעובד, ההסכם יחשב כבלתי חוקי. הזכויות המרכזיות המגיעות לעובדים על פי חוק:

דמי מחלה 

כל עובד אשר לא יכול להגיע למקום עבודתו בעקבות מחלה, יהיה זכאי לתשלום בעבור הזמן אותו הוא הפסיד בשל המחלה. התשלום יהיה באופן בו רק החל מהיום השני יקבל העובד 50% מהשכר היחסי, וכאשר החל מהיום הרביעי יקבל תשלום מלא. צבירת ימי המחלה תהיה בכמות של 1.5 יום מחלה בעבודה כל חודש ועד למקסימום של 90 יום. כדאי לדעת כי אין באפשרות העובד לפדות את ימי המחלה בסיום העסקתו, למעט אם הוא עובד במקום עבודה בו הדבר מתאפשר תחת הסכם קיבוצי.

 

חופשות

כל עובד זכאי לקבלת חופשה לתשלום, זאת בעקבות חוק החופשה השנתית. בעבור חמשת השנים החל מיום הגעתו לעבודה, יגיע לעובד שישה עשר יום, החל מהשנה השישית, שמונה עשר יום, החל מהשנה השביעית, עשרים ואחת יום, ובעבור כל שנה לאחר מכן יתווסף יום נוסף, עד לסך מקסימלי של עשרים ושמונה ימים בשנה.

 

שימוע לפני פיטורין

כל עובד אשר המעסיק מעוניין לפטר אותו, זכאי לעבור הליך שימוע לפני הפיטורין. במסגרת הליך זה, תינתן ההזדמנות לעובד להציג את טענותיו. למעסיק מנגד אסור למסור את מכתב הפיטורין מיד לאחר השימוע, אלא עליו להמתין כמספר ימים, במטרה שיקדיש זמן ומחשבה.

 

ייצוג מעסיקים

למול זכויות העובדים, נמצא המעסיק אשר צריך לשמור על יחסי עבודה תקינים, להחתים על הסכמי עבודה הוגנים, לטפל בסכסוכים וסוגיות בהם נתקלים במהלך העסקה וסיומה ועוד. כל אלו דורשים מומחיות ומיומנות של עורך דין המומחה בתחום דיני העבודה שיוכל ללוות אותו ולדאוג כי הוא פועל מבחינה חוקית.

לסיכום, עורך דין מומחה לענייני עבודה דואג לעניינים השוטפים המסדירים תחום זה, בין אם מצד העובד ובין אם מצד המעסיק. למידע נוסף על עורך דין מומחה לענייני עבודה ניתן להסתכל ב- https://liatfaigel-law.co.il.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם