חיפוש

איך להנגיש את העסק שלך לבעלי מוגבלויות

המודעות החברתית לאנשים בעלי מגבלות תנועה נמצאת היום בשיא של מודעות לעומת השנים הקודמות.

אם נחקק חוק המחייב הנגשת אתרי אינטרנט לאנשים בעלי מוגבלויות, הרי שמן הסתם עלינו להבין את צורכי החברה ולהנגיש גם את בתי העסק שלו.

באמצעות מכשיר אחד, אתם יכולים לעשות הבדל ענק עבור לקוחותיכם ועבור החברה כולה.

 

מעלון כיסא

בוודאי שמעתם על מוצר זה, אך בטח לא חשבתם על יישומו ושימושו במרחב הציבורי. מעלון כסא חברת רמפה מעליות מציע שירות התקנה לבתי עסק בצורה נוחה ונגישה במיוחד לאנשים בעלי מגבלות תנועה, וגם בצורה כזו שלא יפריע בשום צורה או אופן לאנשים ללא מגבלות תנועה. מדובר בכיסא הנע על גבי מסילה שמסייע בקלות להתגבר על בית עסק שיש לו רק מדרגות.

 

מגדיל את ציבור הלקוחות

מעלון כיסא יכול לעשות את כל ההבדל בעולם עבור אנשים, לדוגמה, שנאלצים להשתמש בכיסא גלגלים כדי לנוע ולהסתובב ברחוב. תארו לכם שאתם הייתם במצבם והייתם נתקלים בחנות שיש אליה גישה באמצעות מדרגות או רמפה מאוד תלולה. אותו אדם הופך אוטומטית למנוע גישה מנסיבות שלא תלויות בו בכלל. מעלון כיסא צולח בקלות רבעה את המכשול ומאפשר לציבור ענק של אנשים לגשת לבית העסק שלכם.

 

נוכחות שמקדמת שוויון

אמנם מכשיר זה מקל ומאפשר גישה לכל אדם לגשת לעסק שלכם, אך אל תצפו לקבל על כך מדליה. זוהי זכות בסיסית של אדם לבחור את השירותים הפרטיים שהמוצעים בשוק בכוחות עצמו ועל כל עסק לספק נגישות מספקת עבור כלל קהל הלקוחות שלו. יחד עם זאת, מאחר ועדיין עסקים רבים לא בהכרח מונגשים באופן מספק, עצם התקנת מעלון כיסא זה מסייעת להעלאת המודעות לשוויון חברתי והנגשת בתי עסק.

 

אתר אינטרנט מונגש

אחרי שנגענו במרחב הציבורי, נחזור שוב מספר נקודות חשובות במרחב הדיגיטלי. קיים חוק במדינת ישראל שמחייב אתרי אינטרנט להיות מונגשים לאנשים בעלי מוגבלויות. בין עם מדובר בלקות ראייה או מגבלה מוטורית, על אתרים אלו לספק מענה באמצעות פלטפורמה אחידה, שניתנת להתקנה על גבי שרת האחסון של אתר האינטרנט של העסק שלכם.

 

שילוב של שתי העולמות

ישנם עוד אמצעים רבים שיכולים לסייע בהנגשת העסק לאנשים בלעי מגבלות. המרחב הדיגיטלי והציבורי מתחרים באופן מתמיד על משיכת הלקוחות, ולעיתים אחד גובר על השני. יחד עם זאת, על כל מרחב, ובמיוחד המרחב הציבורי בו מתקיימות כל האינטראקציות האנושיות, חייב להיות מותאם ומאפשר לכל אדם לנוע בחופשיות ולא משנה עם איזו מגבלה הוא חיי ומתקיים.

אין ספק שיש התקדמות במדינת ישראל בכל הנוגע לתחום זה, אך תמיד אפשר יותר, ויותר טוב. מספיק מכשיר אחד בלבד, וכבר עשיתם קפיצה ענקית במודעות החברתית של העסק שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם