חיפוש

איך לבחור משקפי שמש שמיועדים לרכיבה

בחירת משקפי השמש המתאימים בצורה מיטבית לפעילויות ספורטיביות כמו רכיבה עשויה להיות חוויה מאתגרת, אבל הנה מספר היבטים שכדאי לקחת בחשבון.

 

מסגרת

אחד הדברים החשובים ביותר במשקפי שמש המיועדים לרכיבה הוא שישבו באופן יציב ואיתן על הפנים, ולא יפלו או יחליקו בזמן התנועה. משקפי רכיבה מאופיינים בדרך כלל ממסגרת קלה ואווירודינמית שמעוצבת כך שתהיה בעלת אחיזה יעילה ומספר נקודות ממשק אסטרטגיות עם פני השטח של הפנים והאוזניים.

המסגרת צריכה להיות עשויה מחומר יחסית גמיש, על מנת שתוכל להתאים את עצמה באופן מיטבי לצורת הפנים וכן להיות עמידה בפני פגיעות חיצוניות שיכולות להיגרם בזמן נפילה או תאונה חלילה.

 

סוג העדשות

רצוי לבחור במשקפי שמש עם עדשות מסוג פוליקרבונט, או trivax, שהינם חומרים שמספקים חדות ראיה טובה ויחד מזאת עמידים יותר מזכוכית או מחומרים אחרים שעדשות בדרך כלל עשויות מהם.

השיקול הזה חשוב במיוחד מפני שהמשקפיים עלולים, למרות המבנה המיוחד, ליפול בזמן הרכיבה, וכן חלילה יכול הרוכב ליפול ביחד איתן. משקפי זכוכית עלולים להתנפץ ולפגוע בפנים ובעיניים, לכן מומלץ להימנע מחומר זה ולבחור בשתי האלטרנטיבות העמידות שהוזכרו.

באופטיסטור אשדוד תוכלו למצוא דגמים רבים שעשויים מחומרים אלה.

 

ציפוי העדשות

בגלל אופי השימוש במשקפיים, רצוי לרכוש משקפיים שבהן קיימת שכבת הגנה נוספת על העדשות. הטכנולוגיות הקיימות כיום בתחום מאפשרות ציפוי שמגן מפני שריטות, מפני הצטברות של אדי מים, מפני הידבקות של עצמים זרים ודחייה של אבק וכו'.

בחלק מדגמי המשקפיים קיימת שכבה שאחראית על הקיטוב של האור וכך מאפשרת סינון של אור חזק שמשתקף ממשטחים רפלקטיביים או בהירים.

 

צורת העדשה

קיים מבנה יחסית סטנדרטי בז'אנר של משקפי רכיבה, שמבחינה הנדסית מספק את ההגנה המותאמת ביותר למאפיינים של רכיבה. הצורה של העדשה היא רחבה יחסית, על מנת לספק ראיה טובה בשדה ראיה כמה שיותר רחב.

הזווית שבה העדשות מונחות ביחד לפנים מאפשרת זרימה אוירודינמית וכמה שפחות התנגדות מול האוויר שנפגש עם הפנים בזמן התנועה.

 

הגנה מפני קרינה

משקפי השמש מגינות על הרוכבים מסנוור אור השמש, אבל אידאלית כדאי שהם יגנו על העיניים גם מפני קרינת uv, שהינה מסרטנת מוזיקה לעיניים. רוב משקפי השמש הרציניים שתמצאו מיוצרים כך שהעדשות יסמנו בצורה יעילה את הקרינה המסוכנת, אבל אף פעם לא מזיק לוודא.

חפשו מדבקה קטנה שמעידה על קיום המסנן, או שאלו את המוכר.

 

מבנה שמאפשר אוורור

הפעילות המאומצת והתנאים האקלימיים האפשריים של השטח עשויים לגרום להזעהב שבמשקפיים רגילים יכולה להצטבר על העדשות בצורת אדים, או לגרום למשקפיים להחליק על הפנים.

לספורטאים בכלל ולרוכבים בפרט מומלץ לבחור משקפי שמש שהמבנה שלהם מאפשר אוורור של הפנים ונידוף של זיעה ואדי מים.

 

לסיכום

קיימים משקפי שמש שמותאמים בצורה מיטבית לפעילות של רכיבה, ושכל הרכיבים שלהם מיוצרים מורכבים ככה שיספקו את המענה המתאים ביותר לכוכבים מקצועיים.

איך לבחור משקפי שמש שמיועדים לרכיבה

אולי יעניין אותך גם