חיפוש

איך הפכנו לאנשים וירטואליים בשנה אחת?

זוכרים את התקופה ההיא לפני הקורונה? התקופה שבה היינו נפגשים, יוצאים לבתי קפה, יושבים בים עם חברים, מסכות היה עניין של פורים ובכניסה לחנויות היו בודקים אם יש לכם נשק, לא מה החום שלכם (בעצם, שניהם די מוזרים).

זה טוב שאתם זוכרים, בטח גם מגעגעים, אבל כרגע על אף שיש דיבור על יציאה מהמשבר בקרוב, נראה שאנו פשוט נצטרך לחיות את המציאות החדשה עוד זמן לא מבוטל.

ובזמן שהדיבורים על החזרה לחיים ממשיכים להיות מערפלים, עדיין נותרנו ללא אפשרויות בילוי של מסעדות, בתי קפה, ברים וכדומיהם, מה שמשאיר את עולם הדייטינג שסבל גם הוא משפל במהלך הסגרים באותו מקום בערך. אמנם מותר להיפגש, אך יש לא מעט מגבלות, וגם אין איפה. ועוד לפני שאנחנו חושבים על איפה להיפגש, קודם צריך למצוא עם מי. ואת זה, תאהבו או לא, עושים לאחרונה בעיקר דרך אפליקציות היכרויות.

 

אפליקציות מה?

טוב, אין מנוס מזה. בסוף ידעתם הרי שתצטרכו להתרגל לאפליקציות, לממשק המשתמש, לאפשרויות הבחירה וגם לגישת המשחק שמזמינה אתכם להחליק ימינה או שמאלה בהתאם למידת אהבתכם את מה שאתם רואי מבעד למסך. ומשום שיש מי שבמשך שנים התעקשו שלא להשתמש בטינדר (או בכלל באפליקציות), אולי כדאי לרענן את הזיכרון לרגע או לחדש למי שמעולם לא היה שם ועכשיו בלית ברירה הקליד את המילה tinder בשורות החיפוש בחנות האפליקציות. לפעמים צריך לעשות מה שצריך לעשות.

אז אתם חדשים בטינדר? או שאולי אתם בטינדר כבר יותר מדי זמן וזה לא מניב פירות? או שסתם האפליקציה מונחת לכם בטלפון ואתם לא עושים בה שימוש? או אין מאצ'ים, ואם יש אז השיחות לא הולכות לשום מקום? ולהיפגש בחיים האמיתיים? זה אפילו לא במחשבה. אז מה נהיה?

טינדר לא חייבת להיות עוד אפליקציה שתגרום לכם לאכזבה מחיי האהבה שלכם, היא יכולה להיות כלי נהדר בשבילכם לפגוש בני זוג פוטנציאלים שאולי לא הייתם פוגשים אילולא האפליקציה היתה מראה שאתם גרים כה קרוב.

 

אז איך הופכים אותה מאפליקציה מייאשת לאפליקציה מרגשת?

משום שהממשק של טינדר מדריך אותנו בעיקר להשתמש בו בדרך מסוימת ולא עומד על כל היתרונות והחסרונות שלו, הנה כמה דברים שצריך לדעת לשלב ההתחלתי:

הדבר הראשון שרואים בטינדר הוא כמובן התמונה. נכון, לפעמים להיות חשופים באפליקציות האלה יכול להיות מפחיד, מצד שני, אם לא תעלו תמונה של עצמכם רוב הסיכויים שלא תקבלו מאצ' כמעט לעולם, לא משנה כמה משכנעת הכתיבה שלכם.

בסופו של יום למשיכה יש חלק חזק מאוד במערכות יחסים, בייחוד מערכות יחסים שמתחילות אונליין, בהן למי שמולך אין שום שמץ של מושג עלייך, כך שאם אפילו את פניכם לא ניתן לראות, אתם נשארים אנשים מפחידים ומסתוריים מהאינטרנט שרוב האנשים לא יקחו את הסיכון של לעשות להם סוויפ ימינה.

אבל תמונה אחת, אפילו אם היא ברורה (ורצוי שהיא תהיה כזו, אחרת לא עשיתם שום דבר), זה בהחלט לא מספיק. עדיף להעלות בין 3-5 תמונות, ברורות ונחמדות. תמיד יעדיפו אתכם מחייכים, עם כלבים, או עושים פעילות כיפית מאשר סלפי במעלית / אוטו / חדר כושר. גם אם זו יצאה תמונה ממש מחמיאה, זה כל כך גנרי שכנראה זה לא ילהיב אף אחד/ת.

אם בחרתם להעלות תמונה עם חברים זה סבבה, אבל שימו גם תמונות רק שלכם שיהיה ברור מי אתם, וכמובן לא לשכוח – כמה שהתמונה יותר קרובה למציאות ועם פחות פילטרים כך יש לכם יותר סיכוי לקבל מאצ', אפילו אם הפילטרים עושים אתכם ממש יפים, במציאות אתם לא נראים ככה, ואם הכוונה שלכם היא להיפגש במציאות בסופו של דבר, כדאי שתהיו אתם מהתחלה ועד הסוף.

 

תמונה ועוד מאה מילים

אחרי שסגרנו את הפינה של התמונות, נעבור למה כדאי לכתוב, וכדאי לכתוב – למרות שתמונה שווה אלף מילים, היא לבדה כנראה לא תספיק. תשקיעו רגע ותכתבו איזה מאה מילים שיתארו בכלליות מי אתם, למה אתם פה ומה אתם רוצים מהחיים באופן כללי. חוסר כתיבה מראה על סוג של זלזול או הסתמכות על המראה שלכם בלבד. מה שתכתבו יכול מאוד להשפיע על השיחה שתתפתח עם המאצ'ים שלכם, לכן מומלץ לכתוב משהו מעניין שגם יפתח פתח לשיחה, עדיף משהו אותנטי מאשר ציטוט מפורסם. סתם רשימת מכולת של מה אתם מחפשים עובד על הצד השני כמו כוסות רוח למת, כך שזה לא מומלץ. בכלל, אין דבר שיותר מרחיק אנשים ממישהו/י שבאים עם רשימת מכולת של בן/ בת הזוג האידיאלים. תחשבו איך אתם תרגישו מול רשימה כזו וקחו את זה בחשבון.

אז השקעתם בפרופיל, וסוף סוף יצא לכם מאצ', איך גורמים לשיחה להיות קולחת ואיך מתקדמים מפה? קודם כל, כאמוק, להתייחס למה שנכתב פותח שיחות הרבה יותר טוב מלהתייחס לתמונות, במיוחד אם אתם מחפשים מערכת יחסים רצינית.

להתחיל ב"היי" אמנם נראה אינטואיטיבי ופשוט, אך זה עלול להוביל לשיחה שתיגמר ברגע שיגמרו כל השאלות הגנריות, שגם הן אינן פתח לשיחה קולחת וגורמות לצד השני בדרך כלל להרגיש בחקירת שב"כ. נסו במקום להיות קלילים, אפילו מצחיקים (באופן לא מאולץ כמובן), לשאול שאלות שמובילות לשיחה מעניינת, ולחכות בסבלנות להודעות מהצד השני, מבלי לכתוב להם למה הם לא עונים.

 

יוצאים מהמסך הקטן למסך הגדול

ואם כבר צלחתם את כל המהמורות האלה, הבנתם איך טינדר עובד, החלטתם שסבבה לכם להיפגש, אבל…הכל סגור! אין איפה להיפגש, ובינינו – הרי אף אחד לא רוצה להיפגש לדייט ראשון אצלו בבית, או אצל הצד השני. אנחנו לא צריכים לספר לכם שמישהו / מישהי זר/ה מהטינדר מומלץ לפגוש קודם במקום ציבורי. בתקופה שאין ברים, פאבים ומסעדות להיפגש בהם ושמזג האוויר בחוץ כבר אינו מזמין לישיבה בחוף הים, לא נותר היכן לקיים דייט, והרבה קשרים פוטנציאליים עשויים להתפספס.

אבל עולם הדייטינג לא מת לגמרי, וקשיים תמיד מולידים פתרונות חדשים ויצירתיים, במיוחד בתקופה שבה אנשים מאוד רוצים להיפגש. כמו שהעבודה, הלימודים, החתונות ואפילו סדר פסח עברו להתממש במתכונת וירטואלית בין אם בזום או בכל תוכנת וידיאו אחרת שתפסה תאוצה במהלך הסגרים, כך גם הומצא הווידאו דייט – התוצר המתבקש של לרצות להיפגש מעבר לשיחות הטינדר + העובדה שהדרך היחידה להיפגש עם אנשים היא לעשות איתם שיחת זום. אז אם זה בזום, בפייסבוק, בוואטסאפ או כל אפליקציה אחרת אשר סיפקה את היכולת של שיחת וידאו – דייט ראשון היה שם.

 

כמעט כמו בחיים עצמם (רק יותר זול)

במובן מסוים זה קצת כמו לצאת לדייט במקום ציבורי – אתם זוכים לראות את הצד השני בלייב, לדעת פחות או יותר אם הם באמת מי שהם מציגים בתמונות שהם בחרו לשים בפרופיל שלהם, להתרשם משפת הגוף שלהם (שפת גוף בדייט היא חלק חשוב מאוד בתקשורת) ולהבין אם יש בכלל וייב זורם ושיחה מעניינת ביניכם.

למעשה זה אפילו יותר נוח מדייט במקום ציבורי כי אתם יכולים להתגנדר רק בפלג הגוף העליון ובפלג הגוף התחתון להיות בפיג'מה, אף אחד לא ידע. אתם גם יכולים לשתות כאוות נפשכם, זה הכל במחיר מה שכבר שילמתם עליו ונמצא במטבח שלכם ואתם גם לא צריכים להיות מודאגים מלנהוג בחזרה הביתה אחרי זה.

ולעיתים, גם זה קורה, הדייט ממש לא מוצלח ואין זרימה שזו אף יכולה להיות הקלה לשני הצדדים שלא עשיתם את כל המאמץ של להיפגש במציאות ונחסכה מכם המון אנרגיה בעזרת הווידאו דייט.

 

איך לא חשבו על זה קודם?

הקונספט של וידאו דייט כל כך מוצלח שלעתים אנחנו תוהים איך לא חשבו עליו קודם? כמובן שחשבו, אבל פשוט לא היה בו צורך ולכן הוא לא היה בשימוש. האם ייתכן שגם כשהעולם יחזור לקדמותו, בדרך כזו או אחרת, וידאו דייט עדיין יהווה סוג של שלב ביניים? משהו בין השיחה בצ'אט של הטינדר לבין הדייט בחיים האמיתיים.

כמו שאר החידושים בחיינו, בהתחלה זה קצת מוזר, ואז מתרגלים ואפילו מגלים שזה יעיל יותר. מי יודע, אולי אפילו זה יוביל לעולם חדש עם פתרונות חדשים ועוד פיתוחים שהיום אפילו לא חושבים עליהם ובעתיד יהיו חלק בלתי נפרד מהעולם שלנו.

זוג

אולי יעניין אותך גם

קידום נכון
מורה פרטי לקידום אתרים

בעלי עסקים? עצמאיים? פרילנסרים בתחום בשיווק? או שאתם סתם מחפשים להתמקצע וללמוד עוד קצת מעולם השיווק והקידום באונליין? אתם בוודאי נזקקים לשירותיו של מורה פרטי

קראו עוד »