חיפוש

כיצד מחליטים איזה משכנתא כדאי לנו לקחת?

אתם עומדים בפני לקיחת משכנתא לטובת רכישת דירה חדשה או יד שנייה ואתם תוהים באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא, באיזה מסלול ריבית לבחור – ריבית משתנה, ריבית קבועה, לכמה שנים לפרוס את המשכנתא והאם לקחת בכלל משכנתא בבנק או אולי מגורם חוץ בנקאי.

הרבה שאלות חשובות שבהחלט דורשות תשובות. הדרך הטובה ביותר בעיני לקבל החלטה נבונה ומדויקת היא לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות עצמאי.

 

יועץ משכנתאות – שקט בבית

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע שמתמחה בתחום הלוואות המשכנתא, מכיר את כל התקנות בנושא, תקנות שמשתנות חדשות לבקרים, מודע לרגולציה בנושא, מכיר את המספרים ואת מניפת האפשרויות העומדת בפני הלווה הישראלי הממוצע. אולי הדבר הכי חשוב שיש ליועץ המשכנתאות הוא היכולת שלו לדבר את השפה של הבנקים ובזכות זה להילחם בשבילכם שתקבלו את התנאים הטובים ביותר שאפשר.

מה שנותר לכם להחליט זה האם תשכרו את שרותיו של יועץ משכנתא עצמאי שאינו עובד בנק או, שתבחרו להיעזר ביועץ משכנתא מטעם הבנק בו אתם חושבים לקחת את המשכנתא.

 

יועץ עצמאי

יועץ משכנתא עצמאי https://www.wayout.org.il אינו תלוי בשום גורם כזה או אחר ולפיכך הוא ללא ספק איש המקצוע האובייקטיבי ביותר שתמצאו בתחום. חשוב לציין שישנן חברות גדולות שמספקות שירותי יעוץ בתחום המשכנתאות והן מצמידות לכל לווה יועץ שעובד בחברה.

הבעיה עם חברות אלה שהן ברוב המקרים משתפות פעולה עם אחד הבנקים הגדולים ומנתבות את לקוחותיהן לשם. יועץ משכנתא עצמאי עובד בצורה שווה עם כל הבנקים והוא לא ירוויח שום דבר אם ייקח אתכם לבנק זה או אחר.

 

יועץ משכנתאות מטעם בנק

היתרון היחיד שיש ליועץ משכנתאות מטעם בנק הוא, שהוא לא יעלה לכם כסף, הוא את משכורתו מקבל מהבנק בכל מקרה. הבעיה עם יועץ של בנק היא שהוא יכוון אתכם בכל מצב לקחת משכנתא מהבנק בו הוא עובד. אז נכון, הוא יסייע לכם מאוד בבחירת מסלולי המשכנתא שכדאיים לכם, הוא ימליץ לכם על תקופת ההלוואה האידאלית ואולי אולי ינסה להשיג לכם איזו הטבת משכנתא מול הבוסים שלו בבנק. אבל, היועץ של הבנק בוודאי לא יספר לכם שבבנק אחר תוכלו לקבל מסלול משכנתא זול ואטרקטיבי יותר וכאן הבעיה.

 

צאו לשופינג

זה אולי ישמע מוזר בתחילה אבל אני ממליץ לכם לצאת לשופינג משכנתאות. מזה אומר? זה אומר לעבור בכל הבנקים, גדולים כקטנים ולעשות סקר שוק. סבב הבנקים הזה ייתן לכם מושג על סוגי המסלולים הקיימים, על גובה הריבית בכל מסלול, על ההבדלים בין בנק לבנק ועל ההבדלים בין בנק למוסד מלווה חוץ בנקאי.

השופינג הזה חשוב מאוד מכיוון שהוא יאפשר לכם לנהל דיון מעמיק ממקום של הבנה מסוימת בנושא עם יועץ המשכנתאות שלכם. דבר זה עשוי לסייע בהצלחת התהליך וקבלת ההחלטות הנכונות עבורכם.

 

לסיכום

משכנתא היא לא עוד הלוואה היא ההלוואה הגדולה והחשובה ביותר שתיקחו כנראה בימי חייכם ולכן, עשו לעצמכם טובה והצמידו אליכם איש מקצוע לתהליך הזה. יועץ משכנתאות הוא המפתח להליך יעיל שמסתיים בתחושה טובה ובהשגת המטרות שהצבתם לעצמכם.

תוכניות משכנתא

 

אולי יעניין אותך גם

ייעוץ משכנתאות מיועץ משכנתא פרטי או מהבנק - מה עדיף ולמי זה מתאים
מה תפקידו של יועץ קרקע

יועץ הקרקע ממלא תפקיד מכריע בתהליכי תכנון, בנייה ופיתוח תשתיות. המומחיות שלו בהבנת תכונות הקרקע והמלצותיו המקצועיות, חוסכות עלויות מיותרות ומצמצמות סיכונים הנדסיים. עבודתו של

קראו עוד »
איך מוכרים דירה ממושכנת?
איך מוכרים דירה ממושכנת?

דירה ממושכנת היא דירה שעדיין לא שולמה ההלוואה שנלקחה בגינה. לעיתים ירצו קוני הנכס למכור אותו לפני שנגמרה תקופת המשכנתא, מכיוון שהוא עדיין משועבד לבנק

קראו עוד »