חיפוש

אביזרים לארנבים – כל מה שחשוב לגידול ארנבים

ארנבים הם חיות מחמד ביתיות אהובות ופופולאריות ביותר, בין השאר בזכות הצמריריות הנעימה למגע, כמו גם אופיים השקט והנוח. מאפיינים אלו עלולים להטעות את המתבונן מהצד לחשוב כי אין צורך בציוד כלשהו כדי לגדלם, אך למעשה, מבין מגוון הציוד הקיים לארנבים, ישנם כמה אביזרים חשובים בהחלט

 

כיצד הפכו הארנבים לחיית מחמד כל כך אהובה?

ההחלטה על הכנסת חיית מחמד אלינו לבית, מלווה לעיתים בחששות ובלבטים רבים, הנוגעים לאופי של חיית המחמד המיועדת, דרישות הטיפול בה, החיבור לשאר בני הבית ופרמטרים נוספים. אם חיפשתם חיה צמרירית, שקטה ובעלת אופי נוח לטיפול, סביר להניח שתגיעו במהרה לארנבים החמודים, בעלי האוזניים הארוכות.

אחד מהמאפיינים הבולטים שהפכו את הארנבים לחיית מחמד כל כך פופולארית, הוא אופי הטיפול הנוח בהם ואופיים השקט, כשסביבת גידולם מתאימה הן לבתים בעלי גינה פרטית והן לבתים בבניינים רבי קומות.

לצד הטיפול הנוח למדי בארנבים, ישנם מספר אביזרים לארנבים, המהווים פריטים הכרחיים וחשובים לגידול הארנבים והבטחת איכות חיים מיטבית ביותר עבורם.

 

כלוב לארנבים – כאן הכל מתחיל

כפי שהזכרנו, סביבת המגורים הביתית עבור הארנב יכולה להיות הן בבתים בעלי גינה פרטית והן בבתים בבניינים רבי קומות וזאת הודות לעצם העובדה שסביבת הגידול המתאימה ביותר עבור הארנב היא הכלוב.

בשונה מחיות מחמד אחרות, את הארנבים אנחנו כמעט ולא מוציאים מחוץ לכלוב ובכך למעשה, הכלוב לארנבים הופך לסביבת המגורים הכמעט בלעדית שלהם. לפיכך, על הכלוב להיות מרווח מספיק ולהכיל את הציוד והאביזרים החשובים, אשר יאפשרו איכות חיים מיטבית עבור הארנבים שלנו.

 

מצע נוח ונעים

כדי להקנות לכלוב סביבה טבעית ונוחה עבור הארנבים שלנו, אחד הצעדים הראשונים וההכרחיים הוא לדאוג עבורם למצע נעים ונוח. בין סוגי המצעים הנפוצים והפופולאריים שניתן למצוא עבור הארנבים, נכללים – מצע שבבי עץ, מצע נסורת, מצע נייר ועוד.

מלבד הנוחות והנעימות שהמצעים השונים יוצרים עבור הארנבים, חלקם מתאפיינים גם ביכולת ספיגת נוזלים וריחות, אך יחד עם זאת, חשוב להקפיד על החלפת המצע בתדירות תכופה, בכדי לשמור על סביבה נקייה והיגיינית ולמנוע מחלות והגעתם של מזיקים שונים.

 

בית עץ

הכלוב אמנם מהווה מעין בית עבור הארנבים, אך למעשה, הארנבים זקוקים גם למעט פרטיות וסביבה בה יוכלו להרגיש ביטחון ופרטיות. באמצעות בית עץ מותאם עבור הארנבים, ניתן ליצור עבורו סביבה אידיאלית למחסה ושינה.

 

כלי אוכל ושתייה

כדי לשמור על ניקיון ולדאוג לצרכים הבסיסיים של מזון ושתייה עבור הארנבים, כדאי שנדאג עבורם לכלי אוכל ושתייה ייעודיים, אשר ירכזו את האוכל והשתייה במקום אחד וימנעו את התפזרותם ברחבי הכלוב.

 

מנהרה לארנבים

הארנבים שלנו אוהבים להשתעשע ולרוץ, בדיוק כמו בטבע. באמצעות שרוול מתקפל ואיכותי, הניתן גם לשטיפה וניקוי פשוט ומהיר, ניתן לספק עבור הארנבים שלנו את הצורך להתרוצץ ולשחק, ממש כמו במחילה.

RABBITS

אולי יעניין אותך גם