חיפוש

מה ההבדל בין אוכל לגורי חתולים לאוכל לחתולים מעל גיל שנה?

בכל גידול של בעל חיים, בחירת המזון היא חשובה. התזונה היא זו שתקבע את הבריאות של החיה, ויש לה גם השפעה קריטית על מצב הרוח שלה. בגידול של חתול חשוב להכיר את ההבדל שיש בין האכול אותו החתול צריך בשלב הראשון של חייו, לבין המזון שאותו הוא צורך בבגרות שלו. אנחנו כאן כדי לספר לכם על ההבדלים בין השניים, ולמה זה חשוב עבור החתול שלכם.

 

האכלת גור חתולים

לפני שאנחנו מדברים על אוכל לגורי חתולים, אנחנו צריכים להבין מאיפה הגיע הגור אותו אנחנו מאכילים. אם מצאתם גור חתולים משוטט ייתכן מאוד שאמא שלו תגיע בקרוב להאכיל אותו, ולכן חכו קצת לפני שאתם נותנים לו אוכל. אם לקחתם את הגור אליכם, תוכלו למצוא בחנות לציוד אוכל תחליפי חלב עבור גורי חתולים שיכולים לסייע לנו בשבועות הראשונים של חייו

האכלת חתלתול

מזון יבש

את המזון הרגיל חתולים ניתן לחלק לשני סוגים. רוב המזון שאותו חתולים צורכים הוא מזון יבש, והוא המזון שאותו אנחנו רגילים לראות בדרך כלל. אם יש לכם חתולים בוגרים המזון הזה אמור להספיק להם בלי בעיה. עבור גורי חתולים, לעיסה של מזון יבש יכולה להיות מעט קשה, ולכן יש לכם שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לערב את המזון היבש עם מעט מים חמים כדי לרכך אותו.

 

מזון לח

האפשרות השנייה היא לעשות שימוש במזון לח עבור החתול שלכם. המזון הזה אמנם נחשב פחות מרוכז מאשר המזון היבש, אולם מבחינת לעיסה ועיכול הוא קל יותר. עבור חתולים צעירים אפשר לשלב אותו בתפריט הארוחות שלהם, או בנפרד או יחד עם המזון היבש. לאט לאט החתול שלכם יתרגל למזון היבש ותוכלו לוותר לגמרי על המזון הלח.

 

תקופת האכלה

תקופת האכלה של החתולים מתחילה ברגע שהם נולדים, כאשר במשך כמה שבועות הם אמורים לינוק. לאחר מכן אפשר להתחיל לספק להם מזון, כמובן יחד עם בדיקה שהם מסוגלים לעכל את המזון הזה בצורה טובה. בשלב הזה אפשר לבצע את השילובים עליהם דברנו. נקודה נוספת שצריך לתת עליה את הדעת היא לבדוק שהחתול באמת אוכל את המזון שאנחנו מביאים לו.

עליכם להבין מה הכמות שהחתול צריך לאכול מבחינת אבות מזון, ולבדוק שהאוכל שאתם נותנם לו אכן מכיל את הכמויות הנדרשות. זה יעזור לכם לשמור על החתול שלכם בריא יותר.

 

לסיכום

כאשר אנחנו בוחרים מזון עבור החתול שלנו, המזון צריך להיות כזה שמתאים לו ויוכל לדאוג לכל הצרכים שלו. בשלב הראשון של חייו החתול עסוק בעיקר בהתפתחות ולכן אנחנו צריכים לספק לו מזון שמתאים לשלב הזה. המזון של גורי החתולים צריך להיות קל יותר לעיכול, לאור העובדה שמערכת העיכול שלהם אינה מפותחת מספיק בשלב הזה של חייהם.

חתלתולים ומזון

אולי יעניין אותך גם

מלטזית
הכל על המלטזים

בימים האחרונים נדמה לנו שאנו רואים מלטז בכל מקום. כשאנחנו יורדים לרגע לסופר או יוצאים סיבוב קצר בשכונה, אנו מגלים שיש סביבנו לפחות 3 מלטזים

קראו עוד »